Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 08:43 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

klik på et objeckt og blive få en hjemmeside i et nyt vindu

hvor dan kan jeg lave et objeckt sådan at man kan klikke på det og så kommer der en popup med en ny hjemmeside i alså ( _Blank ) methoden :) syndes jeg har ledt det lorte action scrit i gennem så mange gange nu :S og kan bare ikke hittet ud af det :( håber nogen kan hjælep for lidt point :)
Avatar billede lyden Nybegynder
23. september 2004 - 08:50 #1
En knap måske & et lille stykke action on top!

on (release) {
    getURL("http://www.eksperten.dk/spm/542736","_blank", "GET");
}
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 08:51 #2
hmm :S vilket fram skal det være på ? nu er min flash fil remlig stor alså med 65 frams ca... eller jeg syndes det er stort :)
Avatar billede lyden Nybegynder
23. september 2004 - 08:54 #3
ehhh !

scriptet lægger du på en "usynlig" knap, som du evt. placerer oven på dit objekt. Det skal ikke lægges i en frame.
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 08:57 #4
hmm :S forstår det ikke.... alså jeg skal bare oprettet et ny lag. og så oprette en firkant'et box hvor jeg gør det til et objeckt og så lave en en Action getURL på den.... ? er det det eler er det mig der er helt lost ?
Avatar billede lyden Nybegynder
23. september 2004 - 09:05 #5
nope -det er derhen af ;o)

Ja, opret et nyt lag - giv det navnet : get url/Knap.

Opret en evt. en firkant (en form der passer til dit objekt)

Ctrl klick på firkanten,, eller brug F8 -  vælg convert to symbol dernæst button.

dobbeltklik på knappen - træk indhold hen i sidste frame.

gå tilbage til din scene 6 knappen som vil være lysblå 6 gennemsigtig nu.

klik på knappen, åben dit action panel - find getURL actionen under Browser/Network
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 09:15 #6
hvor dan gir jeg den et navn :S hæ hæ dammm jeg er ik så go til det her :p
Avatar billede lyden Nybegynder
23. september 2004 - 09:17 #7
? .............. der er ingen grund til at navngive her, medmindre du har andre planer !

symbol 1 eller lign. er fint til knappen.
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 09:20 #8
okay ;) kanont :D hæ hæ trode jeg sku navn gi det :D men 2 sec prøver lige at se om jeg kan finde ud af det... og hvad er det nu genvejs tasten er til at se alle symboleren :) som er oprettet :)
Avatar billede lyden Nybegynder
23. september 2004 - 09:24 #9
............du kan gå i din menu linie/Window/libary - der finder du dine symboler & andet guf.

..........eller brug den lille fjollede udseende knap øverst til højre ved siden af zoom option.
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 09:25 #10
Det den gør nu er bare at den ja :( faktisk starte med at smide en popup fra starten af nu :( remlig nederen.... kan jeg ik få det væk... og nu kan jeg ik klikke på den :S skal action scriptet være inde i den screen der eller ude ved alle de andre frams ?
Avatar billede lyden Nybegynder
23. september 2004 - 09:29 #11
dit script skal ligge på selve knappen !

du klikker på knappen & åbner dit actionscript panel

for at lette det lidt for dig selv - så kopier dette :

on (release) {
    getURL("http://www.eksperten.dk/spm/542736","_blank", "GET");
}

paste det ind i panelet - & husk selvfølig at ændre adressen.
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 09:34 #12
kan du ik lige lave en eks fil :D for fatter nada :S og ka ik få det lort til at fungere...
Avatar billede lyden Nybegynder
23. september 2004 - 09:43 #13
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 09:55 #14
jeg takker da ;) smid lige et svar :D og gir du noget karma ;) så gir jeg lidt tilbage :p
Avatar billede lyden Nybegynder
23. september 2004 - 09:57 #15
:-
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 10:05 #16
UPS :( kom til at gi dig midel krama :S FFS sorry
Avatar billede barklund Nybegynder
23. september 2004 - 10:16 #17
winerror, så lav det om hvis det var en fejl - det kræver bare at du givet karma en gang til.
Avatar billede lyden Nybegynder
23. september 2004 - 11:48 #18
det ville jeg sætte pris på ;o)
Avatar billede lyden Nybegynder
23. september 2004 - 12:03 #19
under alle omstændigheder altid rart at få lidt kaaarmaaa !
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 12:03 #20
okay :D skal jeg nok lige gøre mestere: D
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 12:04 #21
sådan der :D det er sket nu ;)