Avatar billede silversand.dk Nybegynder
21. september 2004 - 09:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

underlig forlængerledning

Jeg har lige fået en forlængerledning som min far har købt ved en fejltagelse. Men den ser lidt underlig ud, lige ved siden af ledningen sidder der et USB kabel til at probbe bag i computeren.
Han sagde at det var noget med at når man slukkede for computeren virkede forlængerledningen ikke, eller såndan noget..  Mit spørgsmål er nu: er det rigtigt som min far prøvede at forklare, eller er den til noget helt andet?

- MvH SilverSand.dK
Avatar billede htmlkongen Novice
21. september 2004 - 09:40 #1
Hvilke stik er der i begge ender?
Hvor har han købt den , og til hvad var meningen han skulle ha købt den til?
Er det bare en USB forlænger?
Avatar billede peet-49 Novice
21. september 2004 - 09:45 #2
Kunne tyde på en 220 volt forlænderledning til usb. Den afbryder 220 volt, når maskinen slukker for USB, det er beregnet til sikkerhed for computeren.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2004 - 10:08 #3
Er det ikke bare et af de kabler, der er sådan indrettet, at når du slukker for din computer, vil alle andre enheder som fx printer og scanner tilkoblet den samme forlængerledning også blive slukket. På den måde undgår man at der er en masse apparater der står på standby og bruger strøm mens computeren er slukket.
Avatar billede broder Nybegynder
21. september 2004 - 10:08 #4
jeg ville tro den var beregnet til at strømbesvare, den sikre at skærm, printer, og router er slukket når computeren er slukket.
Avatar billede perj Nybegynder
21. september 2004 - 10:20 #5
Jeg så den i Bilka forleden til kr. 75,-. Du kan se den her.
http://www.energifyn.dk/Aktuelt/nyt.htm
Avatar billede perj Nybegynder
21. september 2004 - 10:22 #6
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2004 - 10:24 #7
49,95 kan den fåes for i harald nyborg
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
21. september 2004 - 11:55 #8
Undersøg også via en søgemaskine efter de mennesker der har haft fejl via den strømspareskinne (hedder den vistnok) og fået ødelagt værdifuldt tilbehør pga fejlstrøm, ikke fordi jeg kander til det, min lokale edb forhandler får en underlig glød i ansigtet når talen falder på disse vidunder tilbehør :-)
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
21. september 2004 - 17:00 #9
tak for hjælpen..

- MvH SilverSand.dK