Avatar billede ereedtz Nybegynder
20. september 2004 - 22:51 Der er 13 kommentarer

Opsætte trådløs printserver (TRENDnet TEW-P1P)

Hej
Jeg har et trådløst hjemmenetværk med en router og to pc'er. Hertil har jeg købt en TRENDnet TEW-P1P trådløs printserver.

Jeg kan fint se printserveren under 'trådløse forbindelser' (windows xp home), men når jeg kører installeringssoftwaren bliver der ikke fundet nogen printserver?

I manualen står der at mit netkort skal sættes til peer-to-peer (det har jeg gjort under 'trådløse netværk->advanceret').
Desuden står der at jeg skal sætte netkortets SSID til WLAN-PS kanal 6 - er det ikke gjort så snart windows forbinder mig til WLAN-PS?

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede kenp Novice
21. september 2004 - 09:00 #1
Nej du skal manuelt sætte dit netkort til at køre på kanal 6 for det kan den IKKE vælge selv.
Avatar billede ereedtz Nybegynder
21. september 2004 - 13:01 #2
Okay - hvordan gør man det?
Avatar billede kenp Novice
21. september 2004 - 13:42 #3
samme sted som du satte den til at køre peer to peer
Avatar billede ereedtz Nybegynder
21. september 2004 - 14:01 #4
Jeg har indstillet til peer-to-peer under 'Netværksforbindelser->Egenskaber for trådløst netværksforbindelse->advanceret' her har jeg tre valgmuligheder som kun omhandler peer-to-peer vs. infrastruktur.

Der er intet om kanaler.
Avatar billede kenp Novice
21. september 2004 - 14:05 #5
Så burde du kunne gøre det under egenskaberne for dit netkort (under avanceret)
Avatar billede ereedtz Nybegynder
21. september 2004 - 14:36 #6
Jep, der var den.
Desværre hjalp det ikke på mit problem. Installeren vil stadig ikke detecte printserveren.

Her er manualen jeg sidder med http://www.trendnet.com/download_manager/?File=E:\FTP\TEW-P1P\Manual\QIG_TEW-P1P_P1U.pdf&Name=QIG_TEW-P1P_P1U.pdf&Size=1044272 (1 mb pdf)
Avatar billede kenp Novice
21. september 2004 - 17:15 #7
ja jeg kan se at du har prøvet den opsætning som hedder peer to peer (ad-hoc) men hvorfor valgte du ikke bare den hvor det køre via ap, der er indstallationsvejledningen på den anden side? (du har sikret dig at din ip-adresse er inden for den range den forskriver ik?)
Avatar billede kenp Novice
21. september 2004 - 17:16 #8
følg denne som når du alligevel har et accesspoint!

Infrastructure Mode:
- Switch the Print Server’s DIP switch to DIAG mode.
- Check on the Computer’s and see if TCP/IP protocol (for the wireless
adapter) is installed and an IP address assigned to the wireless
adapter. For example: IP address: 192.168.1.100, subnet:
- Run the utility of your wireless adapter and set it to Ad-hoc
(Peer-To-Peer) mode.
- Set the wireless adapter’s SSID to WLAN-PS, wireless channel to 6,
and disable WEP (or use Site Survey tool to connect to the unit).
- Run the Wireless Setup Wizard and refer to the Software
Installation step 2 ~ 14 (page 4) to configure your wireless printer to
meet your wireless network environment.
- Switch the DIP back to Normal mode
- Configure your wireless adapter and connect it back to your Access
Point
- Run Network Print Server Wizard and refer to the Printer
Installation step 1 to 7(page 10).
- Done.
Avatar billede ereedtz Nybegynder
21. september 2004 - 17:38 #9
Peer-to-peer og infrastructure-opsætningen er enslydende indtil :'- Switch the DIP back to Normal mode' og så langt når jeg aldrig.
Så jeg har sådan set hverken valgt den ene eller den anden.

Jeg angiver ip manuelt til 192.168.1.100 under tcp/ip og subnet 255.255.255.0
Avatar billede ereedtz Nybegynder
21. september 2004 - 17:39 #10
Det er under Software Installation step # 6 at det går galt.
Avatar billede kenp Novice
21. september 2004 - 17:43 #11
det skal ikke undre mig om du skal vælge en anden ip end 192.168.1.100 prøv for sjov skyld at vælge en over eller under dvs. 192.168.1.99
Avatar billede kenp Novice
21. september 2004 - 17:43 #12
Det er et 11 mbit netkort du har ik? hvis nej så skal du sætte det til at købe b mode
Avatar billede ereedtz Nybegynder
22. september 2004 - 00:10 #13
Har prøvet en alternativ ip.

Og jeg har haft sat hastigheden til 'fixed 11 mbps'

- uden at det har løst problemet.