Avatar billede thomas_nj Nybegynder
20. september 2004 - 22:08 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Køre et os under et andet

Hej eksperter

  Jeg har egentlig to spørgsmål.

  1) For et stykke tid siden gav en herinde et link til et freeware program der gør at man kan køre linux under windows. Altså noget ala vmware. Men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det igen, er der en der kan hjælpe mig?

  2) Er der en der kender et freeware program der går den anden vej så man i stedet kører windows under linux?
Avatar billede oskar Nybegynder
20. september 2004 - 23:15 #1
Det program du husker må vist være QEMU fra http://www.freeoszoo.org/index.php
Så vidt jeg kunne gennemskue teksten kan den både køre linux under windows og windows under linux og også mange andre OS'er.
Avatar billede serverservice Praktikant
20. september 2004 - 23:39 #2
http://www.vmware.com/products/desktop/ws_features.html     måske du skal bruge vmware?
Avatar billede rocekiller Nybegynder
20. september 2004 - 23:56 #3
Bochs var måske en løsning, http://bochs.sourceforge.net/. Jeg ved at bochs er blevet brugt til udvikling af ReactOS (http://www.reactos.com/). Har hørt det skulle virke fint, men har aldrig selv brugt det.
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
21. september 2004 - 16:15 #4
Mange tak for svarene, tester dem lige inden jeg giver point
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
21. september 2004 - 16:51 #5
Så vidt jeg kan se kræver de at man installerer xp under dem. Jeg leder efter noget hvor jeg kan starte den xp der allerede er installeret på en partition fra linux. Hvis jeg så ændrer noget (eks bagrunden) skal den også være ændret næste gang jeg starter xp normalt. (altså vælger den i grub)
Avatar billede oskar Nybegynder
21. september 2004 - 20:05 #6
Et sådant progrm er jeg bange for ikke eksisterer.
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
21. september 2004 - 20:07 #7
synd...nå men begge programmer ser gode ud så deler pointene
Avatar billede rocekiller Nybegynder
21. september 2004 - 23:26 #8
Tak for pointene, vmware kan gøre det du siger. Anyway, den kan boote en eksisterene partition, men "hardwaren" i den virtuelle maskine er formentlig vidt forskellig fra din rigtige hardware.