Avatar billede gigs Nybegynder
19. september 2004 - 20:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med hjemmeserver og ZyXEL 650 prestige

Hej eksperter

Efter et sammenbrud i min gode gamle cisco 677 måtte hotlinen (hos Tiscali) opgive og sendte mig en ny router. Jeg fik den til at køre fint, men nu har jeg problemer med min server (som før virkede perfekt).
  Jeg kan ikke se min hjemmeside indefra på den eksterne IP (eller domæne), men det går fint hvis skriver den interne IP. Det samme gælder min webmail som kører over port 32000. NAT mode er i routeren sat op så den sender alle porte videre til serveren. Hjemmesiden virker igen fint udefra på domænet og IP'en. Men jeg kan af en eller anden mærkelig årsag ikke få lov til at se den eksternt.
  Det er i sig selv ikke så slemt, men nu kan min hjemmeside (skrevet i php) heller ikke få kontakt til min mailserver, så den kan ikke sende mails mere, hvilket er skidt :) Dette skyldes nok at den forbinder til mail."domæne".dk og da det såvidt jeg kan se også må være eksternt er vi tilbage til den første problemstilling.

  Hvordan løser jeg dette problem. Det må ligge i routeren, da alt står som før den blev skiftet.

På forhånd tak - Jens

Min nye router er en ZyXEL prestige 650R-31
Avatar billede kenp Novice
19. september 2004 - 23:34 #1
Du har fuldstændig ret ;) du skal nemlig selv ind og aktiver natloop back on for at det vil komme til at virke ;) og det kan du se hvordan du gør via denne artikel.

http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=2
Avatar billede gigs Nybegynder
20. september 2004 - 20:12 #2
Herligt med et så præcist svar. Mange timers hårhiveri blev på under et minut løst. Det var lækkert. Her er pointene som fortjent.

Mvh Jens
Avatar billede kenp Novice
20. september 2004 - 20:31 #3
ja det er rart når man kan hjælpe så præcist :) jeg takker for point og fortsat godfornøjelse med "arbejdet"