Avatar billede trane_frisk Nybegynder
19. september 2004 - 00:18 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

DOS konsol virker ikke længere

DOS konsollen, eller dvs. alle DOS-programmer vil ikke åbne når jeg kører dem i mit Windows XP SP2. Altså selv simple programmer som qbasic.exe, og det har altid virket før. Men lige pludselig virker alle DOS-programmer bare ikke mere. Man når lige at se vinduet åbne og så lukket det igen, uanset hvilket program.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2004 - 00:25 #1
Hvis du kører kommandoerne i en allerede åbnet DOS-prompt/kommandoprompt
får du vel en fejlbesked du kan bruge til noget.

Har selv lige fået SP2 på en PC fra min arbejdsplads, og det virker som det
plejer.
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
19. september 2004 - 00:28 #2
Nej faktisk ikke. Den rykker bare en linje ned og skriver C:\...> igen...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. september 2004 - 00:30 #3
Hvis du fx skriver qbasic?
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
19. september 2004 - 00:35 #4
jep, alle DOS-programmer.

det eneste jeg har installeret for nyligt er The Sims 2, men kan ikke forestille mig det er det!?
Avatar billede plex85 Nybegynder
19. september 2004 - 00:44 #5
Prøv at kopiere
autoexec.nt og
config.nt
Fra c:\windows\repair til c:\windows\system32

Det lyder for mig som om det har noget at gøre med 16 bit programmer, og du mangler muligvis de 2 filer eller de er ødelagte.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2004 - 00:58 #6
plex85 > Hvis du vil kopiere mine svar må du da gerne lave teksten lidt om istedet for blot at kopiere den. Hvis du kopierer den, så ville en henvisning til spørgsmålet eller mit navn være på sin plads.
http://eksperten.dk/spm/537808
Avatar billede plex85 Nybegynder
19. september 2004 - 01:05 #7
sorry jeg havde bare kopieret text, fordi det var et godt råd. Så var der en der spurgte om noget der ku lyde som det. Er vi her ikke for at hjælpe, eller er det for "the Glory". jeg gider fuck i point, og alt kommer jo et eller andet sted fra.
Avatar billede plex85 Nybegynder
19. september 2004 - 01:07 #8
Tonny Brandt har skrevet dette"Prøv at kopiere
autoexec.nt og
config.nt
Fra c:\windows\repair til c:\windows\system32

Det lyder for mig som om det har noget at gøre med 16 bit programmer, og du mangler muligvis de 2 filer eller de er ødelagte.
Han har fundet på det, han skal have æren.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2004 - 02:01 #9
plex85 > Informationen er lagt ud, så den er skam tilgængelig for alle, og jeg har intet imod at den bliver brugt. Men jeg har noget imod at noget jeg har skrevet bliver direkte kopieret og lagt ud som om det er dig der har skrevet det.

Prøv at læse det du lagde og fortæl mig så, om det ikke lyder som om det er noget du har fundet på ?

Vi er her for at hjælpe, men jeg synes nu at man godt må have lidt etik med når man hjælper og for mig er det ensbetydende med at man ikke kopierer andres indlæg, og lader som om man selv har skrevet det.
Avatar billede plex85 Nybegynder
19. september 2004 - 02:09 #10
Som jeg skrev, den dag jeg kop dit gode råd kop jeg bare teksten tænkte ikke på "Ophav", beklager hvis du føler dig forulempet, men jeg har påpeget at Du har skrevet det. Iøvrigt dur det,trane fisk? For det er vel det der er vigtigst. Du har det vel osse et eller andet sted fra "in the first place..." eller har du fundet på det?
Avatar billede tubber Juniormester
19. september 2004 - 02:48 #11
HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Policies \ Microsoft \ Windows \ System
Og så skal du sætte Dword = 0
Avatar billede tubber Juniormester
19. september 2004 - 02:50 #12
Ved ikke om det hjælper, men hvis dos prompten er deaktiveret så vil det her i hvert fald aktivere den igen :)
Avatar billede tubber Juniormester
19. september 2004 - 05:26 #13
Der var det hele :)

Key: HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Policies \ Microsoft \ Windows \ System
Name: DisableCMD [dword] = see parameters
There are 3 different Parameters:

"0" - (or no existing Key) User can execute CMD.EXE.
"1" - User can't execute CMD.EXE, but the System can execute Batch-Files
"2" - User can't execute CMD.EXE, and the System can't execute Batch-Files
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2004 - 09:15 #14
Plex85 > Blot for at afslutte, så mener jeg faktisk selv jeg fandt på det efter jeg så en Microsoft side, der gav anvisning om hvordan man extractede autoexec.nt fra en xp cdrom. Meget bøvlet og helt unødvendigt, når der lå en "backup" i repair folderen.
Som nævnt tidligere, var det den direkte kopiering, som jeg tager afstand fra. Ikke at teknikken bliver brugt af andre *S*
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
19. september 2004 - 09:48 #15
Faldt lige i søvn i nat, men jeg nåede at teste det - og det virkede. Altså plex85/tonnybrandt's trick med at kopiere de to filer.

hvem skal have point?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2004 - 10:15 #16
Det skal plex85.

Mine kommentarer var dit spørgsmål uvedkommende, og han fandt jo en løsning der virkede *s*
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
19. september 2004 - 15:27 #17
Sandt nok. Plex85, læg et svar :)
Avatar billede plex85 Nybegynder
20. september 2004 - 08:59 #18
bestemt ikke. Det tilkommer Tonnybrandt.Beklager jeg ikke fik kilden med, det er tonnys fortjeneste, glad for at kunne gi hans råd videre. Så læg et svar tonny.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. september 2004 - 09:21 #19
plex85 > Jeg lægger ikke et svar. Læg nu det svar, så trane_frisk kan få hans spørgsmål afsluttet. Det er helt iorden *s*
Avatar billede plex85 Nybegynder
20. september 2004 - 10:09 #20
ok - men vi burde i det mindste dele.
Avatar billede trane_frisk Nybegynder
20. september 2004 - 15:40 #21
hehe, jeg venter bare til I er blevet enige :)
Avatar billede plex85 Nybegynder
20. september 2004 - 18:50 #22
Svar
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. september 2004 - 20:57 #23
Ikke svar *G*