Avatar billede teknikeren Nybegynder
18. september 2004 - 22:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Computer stopper under formatering / installering?

Hej eksperter.
Jeg sidder oppe ved en ven, og vi skal til at formatere hendes computer. Men midt under formateringen kommer en blå skærm op, hvor der står noget med, at man skal prøve at køre Chekdisk(Chkdsk med /F). Men når vi går ind I repair via installationen, kommer den blå skærm op igen. Hvad kan der være galt?

/Rasmus
Avatar billede teknikeren Nybegynder
18. september 2004 - 22:21 #1
Forkert kategori, sorry :(
Avatar billede serverservice Praktikant
18. september 2004 - 22:32 #2
Det kan være selve harddisken som har fejl - hvilket mærke er disken?
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2004 - 22:38 #3
Partitionstabellen kan være forkert.
Avatar billede teknikeren Nybegynder
18. september 2004 - 23:02 #4
Jeg har prøvet at slette partitionen, og oprette en ny... Ved ikke hvilket mærke HDD'en er...

/Rasmus
Avatar billede serverservice Praktikant
18. september 2004 - 23:11 #5
start med at scanne disken for fejl og lad den rette dem hvis muligt.
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT  brug denne bootdiskette og kør en advanced test.

HVis det er fejl i formatet kan du køre en chkdsk /f fra recovery consolen- så skal du boote på din windows cd og vælge recovery console og så udføre kommandoen derfra. http://www.wown.com/j_helmig/wxprcons.htm
Avatar billede blackie Nybegynder
18. september 2004 - 23:12 #6
Du skal ikke lave en repair men en slette partionen og geninstallere på ny.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. september 2004 - 23:13 #7
det sidste jeg skrev er det samme som du allerede har forsøgt så glem det og test den for fejl med dft.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. september 2004 - 23:25 #8
...du har vel husket at vælge formatere inden du installerer?
Avatar billede teknikeren Nybegynder
19. september 2004 - 13:20 #9
...du har vel husket at vælge formatere inden du installerer?

^^ Jo jo ;o)

Du skal ikke lave en repair men en slette partionen og geninstallere på ny.

^^ Har jeg prøvet.. :(
Avatar billede serverservice Praktikant
19. september 2004 - 19:12 #10
hvad sagde testen med dft?
Avatar billede teknikeren Nybegynder
19. september 2004 - 19:29 #11
Har ikke prøvet det endnu - PRøver i morgen, skal nok smide resultatet her på Eksperten ;o)
Avatar billede fastpoint Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:38 #12
det lyder meget sandsynligt det jeg læser i de andre indlæg... men vil også gøre opmærksom på hvis din veninde fx har fået smidt et nyt grafikkort ind i maskinen og der også er et integreret i motherboardet skal du pille det nye ud indtil installationen er gennemført... herefter kan du smide det nye grafikkort i igen.
Avatar billede teknikeren Nybegynder
19. februar 2011 - 13:42 #13
Forældet tråd.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. februar 2011 - 21:45 #14
Nå det mener du 7 år efter . Du nåede lige at skifte til Vista og Så windows 7 i mellemtiden :)