Avatar billede dalle16 Nybegynder
18. september 2004 - 10:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

DHCP Fejlagtig Internet IP-adresse

Hej.
Jeg har koblet 2 computere på internettet gennem en switch/router. Men det er kun den bærbare der får internet adressen tildelt af DHCP, den stationære får tildelt en privat ip-adresse som jeg ikke kan bruge til internettet.. Hvordan får jeg løst det problem?
Avatar billede flintstone Novice
18. september 2004 - 10:56 #1
Ptøv at checke om routeren er sat til til at tildele mere end én IP.
Prøv evt. også at resette routeren.
Jeg prøvede, så sent som igår, at få en IP jeg ikke kunne bruge. Der hjalp det at resette.
Avatar billede dalle16 Nybegynder
18. september 2004 - 11:01 #2
Hvordan resetter man den... Jeg tror det er en switch bare... Jeg prøvede bare at trække strømstikket ud og sætte det i igen, men det hjalp ikke...
Avatar billede flintstone Novice
18. september 2004 - 11:05 #3
Hvis det er en switch, så snakker vi om noget helt andet. Hvis du kun har en IP fra din internetudbyder, så kan du kun koble én PC på nettet. Hvis du vil koble flere på, så skal du have en router.
Her kan du læse lidt om netværk http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php
Avatar billede flintstone Novice
18. september 2004 - 11:08 #4
Routeren fungerer som DHCP server og tildeler IP'ere til de PCere som kobles på.
Det kan switchen ikke gøre, men kan derimod bruges hvis f.eks har 2 dynamiske IP'ere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. september 2004 - 11:16 #5
Hvad er det for en internetforbindelse ?
Hvis det er webspeed kan du få endnu en ipaddresse for 10 kr om måneden. Jeg er ikke klar over om man også kan det med adsl.
Avatar billede flintstone Novice
18. september 2004 - 11:27 #6
tonny-> Jo, det kan man godt c",)
Avatar billede flintstone Novice
18. september 2004 - 12:15 #7
Hvaaaa???????............er du blevet klogere, eller???
Avatar billede trekkies Juniormester
18. september 2004 - 12:22 #8
Jeg har også 2 computer på internettet samtidigt, det er fordi at jeg har en dynamisk ip adresse hos min internetudbyder, og derfor kan jeg have 2 computer på.

Hvis jeg vil have flere end 2 på internettet samtidigt, så skal jeg snakke med min internetudbyder, men så koster det 10,- ekstra for hver ip adresse hver måned, eller kan jeg købe en router, så kan jeg nøjes med en ip-adresse og den deler så ud blandt mine computer.
Avatar billede flintstone Novice
18. september 2004 - 12:32 #9
trekkies -> citat:Jeg har også 2 computer på internettet samtidigt, det er fordi at jeg har en dynamisk ip adresse hos min internetudbyder, og derfor kan jeg have 2 computer på."

Man kan IKKE have 2 PC'ere på nettet, samtidigt, og kun have EN dynamisk IP. Dertil SKAL bruges 2 dynamiske IP'ere og en hub/switch.

Éen IP = Éen internet-adgang.
Avatar billede trekkies Juniormester
18. september 2004 - 13:22 #10
UPS, min fejl, jeg mener 2 Dynamsike ip adresser
Avatar billede flintstone Novice
18. september 2004 - 13:30 #11
.....det tænkte jeg nok......
Avatar billede plex85 Nybegynder
19. september 2004 - 00:40 #12
Hi ! har 3 på en dynamisk ip gennem en router, der er det routeren der får tildelt den dynamiske, og tildeler så til opkoblede porte. På een IP.
Avatar billede flintstone Novice
19. september 2004 - 12:34 #13
Og....... ?
Avatar billede plex85 Nybegynder
20. september 2004 - 09:00 #14
Du skrev man ikke ku`med een dyn ip!
Avatar billede dalle16 Nybegynder
29. september 2004 - 18:47 #15
fandt aldrig ud af det men her alligevel