Avatar billede strikerdk Novice
17. september 2004 - 22:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

frustrerende problem

Hej eksperter.

Så er den HELT gal. Jeg har lykkeligt investeret i en bærbar og har stort set lige installeret win xp på den. Pludselig begyndte den at stå med timeglasset konstant i windows, og jeg kan stort ikke bevæge mig på nettet. Det har krævet ca. 15 forsøg  bare at komme her ind i forummet!!
Hver gang jeg rebooter pcén, kommer den og siger at et program navngivet muamgrd.exe har udført en ulovlig handling mv. Efter at have søgt på denne dejlige lille ting, konstatere jeg så årsagen til mit netproblem. Jeg aner ikke hvordan jeg kommer af med den, hvis jeg forsøger onlinescannere mv, går skidtet jo bare ned fordi muam-tingesten tilsyneladende fjerner inet-resourcerne for mig. Jeg har smidt en hijackthis log ind her, jeg håber nogen kan hjælpe den efter hånden lidt iriterede.

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 22:37:35, on 17-09-2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\xwinxrpc32.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\hjt.exe
C:\WINDOWS\system32\muamgrd.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = wwwproxy.tnb.aau.dk:3128
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update] muamgrd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [win] xwinxrpc32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Win32 Configuration] videosd32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update] muamgrd.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [win] xwinxrpc32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Win32 Configuration] videosd32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Win32 Configuration] videosd32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
Avatar billede dj__christian Nybegynder
17. september 2004 - 23:09 #1
Du har oprettet det samme spørgsmål 2 gange i træk ;)
Ville nok være en idé og lukke det ene....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. september 2004 - 23:13 #2
Luk dette spørgsmål. Jeg er ved at gennemgå loggen i det andet spørgsmål.
Avatar billede strikerdk Novice
18. september 2004 - 00:06 #3
Lukker her
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2004 - 08:58 #4
Du skal markere dit navn inden, du accepterer.