Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 17:25 Der er 71 kommentarer og
1 løsning

XP SP2 (Problemer eller ej)

ER det rigtigt at der er problemer med XP SP2?

Jeg vil gerne have at alle der har hentet den skriver deres erfaring og om den virker eller ej?

Har du haft problemer eller ej?
Avatar billede AnyFellow Mester
17. september 2004 - 17:27 #1
Jeg er i gang med at test SP2 på 10 computere på mit arbejde.

Indtil videre har vi kunnet løse alle problemer ved at deaktivere firewall'en fuldstændig.

Da alle pc'ere i firmaet er beskyttet bag en ordentlig firewall, har vi ikke brug for microsofts'.
Avatar billede terrak Nybegynder
17. september 2004 - 17:31 #2
Første gang jeg hørte om XP SP2, var her på eksperten, da der var et link til denne nyhed, i boksen til højre: http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=5320

Derefter prøvede jeg manuelt at downloade SP2, men den kom med den omtalte fejl. Så jeg læste lidt videre, og fandt linket http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A som er til netværksinstallation - og den virker!
Avatar billede miciver Nybegynder
17. september 2004 - 17:31 #3
Bare fordi man er bag en "rigtig" firewall, betyder det ikke at man er beskyttet mod alle trusler. F.eks. laptops, som ofte kommer ind og ud af virksomheden. Derfor kan en trussel ligeså godt kommer internt fra.
Jeg ville da beskytte alle hosts og ikke kun stole på den ydre sikkerhed i netværket.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 17:32 #4
Jeg har installeret Service Pack 2 på 2 computer nu, og jeg har ikke haft nogle problemer, men deres windows update side har en fejl, så man skal forbi deres downloads side:
Dansk:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a&DisplayLang=da

Engelsk:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 17:34 #5
Hvis man henter den fra download siden er det så ikke netværksinstallationen,

Hvad er forskellen på de to?
Den fylder da mere end på windows update.
Avatar billede donlon Novice
17. september 2004 - 17:35 #6
Jeg har hentet netværksinstall. og installeret den på 4 PC'er.

Det eneste problem jeg har fundet er at UPnp ikke rigtigt virker !! - det er kun ind i mellem at jeg kan se min router i "netværkssteder" og at "internet gateway" ikonet viser sig i proceslinien, men ud over det er der ingen probs.

Jeg vil gerne fremhæve at popup blokkeren virker SÅ godt :-)

John
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 17:36 #7
Det er fordi at netværksinstallationen er det hele, mens når at man tager den fra Win Update side, så er det kun det som man magler på din computer.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 17:37 #8
er = har
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 17:39 #9
hmm okay, bør man ikke holde sig fra at installere 2 fulde versioner ovenpå hinanden?

Det med netværk er ikke godt, for det bruger jeg tit, så det SKAL virke!

er der endnu ingen dato på hvornår der kommer en ny på windows update?
Avatar billede espersen Novice
17. september 2004 - 17:39 #10
Jeg kan rapportere om både problemer og (næsten) ingen problemer

Vi har 2 maskiner i firmaet hvor de vil ikke starte op.... rebooter bare ; problemet er ikke løst endnu..

Jeg har smidt XP + SP2 på en maskine (som fuld og ren installation). Jeg oplevede kun problemer med et brænderprogram, som SP2 ikke ville acceptere... måtte hente et patch hos Nero.com
Avatar billede wickedd Juniormester
17. september 2004 - 17:40 #11
Jeg kan ik installere det ..
Avatar billede espersen Novice
17. september 2004 - 17:40 #12
(dem i firmaet var før velfungerende ; dvs. med XP + SP1a og diverse updates samt selvfølgelig alle mulige programmer)
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 17:42 #13
wickedd:
Tager du det fra Windows Update?
Avatar billede miciver Nybegynder
17. september 2004 - 17:43 #14
Når man vil køre de 609 nye policy som kommer med SP2 skal der først installeres en hotfix på domain controllerne, da de ellers fejler i GPO interface og skriver fejlen i logfilen.
Avatar billede donlon Novice
17. september 2004 - 17:44 #15
Service pace 2 er et "must"
Avatar billede espersen Novice
17. september 2004 - 17:48 #16
enig med at SP2 er et must ; men vil ikke selv smide den ovenpå en kørende maskine - jeg vil lave en frisk install med formattering - samt vente lidt til flere har fået høstet erfaringer med diverse problemer..
Avatar billede cobain79 Nybegynder
17. september 2004 - 17:49 #17
sp 2 er røvsyg, efter jeg har installeret den har jeg problemer med at logge på ex tv2 og nordea netbank, har ikke fundet en løsning pt. mistænker det for at være et java problem, men har installeret det som er på nordeas hjemmeside samt det de oplyser via deres hotline som er på www.java.com.
nogen der ved hvad problemet kan være
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 17:58 #18
Det lyder stadig som om mange har problemer, og mit system fungere bare fuldt ud

Hvad er de store grunde til at opdatere hvis man har antivirus og firewall og opdaerer jævnligt fra windows update?
Hvad er det man får mere?

Er der ikke noget med at de vil udsende den senere igen hvor den er rettet?
Hvornår evt. nogen dato ca.?
Avatar billede terrak Nybegynder
17. september 2004 - 17:59 #19
Ud over download problemer, har jeg haft en masse driverproblemer på min egen computer.
Eksempler på problemer efter geninstallering af drivere og programmer, med XP SP2:
- Nægtede at installere sig selv, da jeg brugte programmet BootXP, som ændrer bootskærmen, dog ikke en decideret fejl. Jeg måtte formatere for at kunne installere SP2
- SB Live! 5.1, Audio HQ (Windows fejl ved tryk på Parametric Equalizer)
- Nero 5 opdatering (BSOD ved udpakning)
- Frøs ved blå Velkommen logo efter en fejl. Fikset ved at ændre windows logon metode i fejlsikret tilstand.

En del af fejlene kan dog også ske uden SP2, men generelt er jeg stødt på flere fejl, end jeg normalt ville efter en formatering. Jeg håber bare at installationen af Apache, PHP og MySQL komme til at køre uden problemer :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 18:15 #20
Det lyder stadig som om mange har problemer, og mit system fungere bare fuldt ud

Hvad er de store grunde til at opdatere hvis man har antivirus og firewall og opdaerer jævnligt fra windows update?
Hvad er det man får mere?

Er der ikke noget med at de vil udsende den senere igen hvor den er rettet?
Hvornår evt. nogen dato ca.?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
17. september 2004 - 18:26 #21
Jeg tog modet til mig at prøvede at installere sp2 via update i går aftes. Jeg må indtil videre konstatere at min computer, samt en virksomhedscomputer kører derud endnu uden problemer. Samtidig benytter jeg trådløst netværk og med xp`s firewall har jeg faktisk 3 ialt - uden konflikter. Har i forvejen rigtig mange og tunge programmer installeret inklusiv 6-7 forskellige sikkerhedsprogrammer (mange fra spywarefri) og stadigvæk - INGEN software/hardwareproblemer.
Har lagt mærke til at det ofte er microsoft som får på puklen og at det er SP2 osv den er gal med. Nu vil jeg ikke ligefrem forsvare dem men ofte tror jeg at problemerne udelukkende står i forhold til de enkelte maskiner som der installeres på og da mange computerproblemer ofte består i programkonflikter kan man ikke med rette bebrejde SP2.
Kommentarer ønskes gerne:)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 18:43 #22
Ingen der lige kan svare på dette?

Det lyder stadig som om mange har problemer, og mit system fungere bare fuldt ud

Hvad er de store grunde til at opdatere hvis man har antivirus og firewall og opdaerer jævnligt fra windows update?
Hvad er det man får mere?

Er der ikke noget med at de vil udsende den senere igen hvor den er rettet?
Hvornår evt. nogen dato ca.?
Avatar billede winnij Nybegynder
17. september 2004 - 18:44 #23
jeg hentede den i nat,og har ingen problemer, slog firewallen og virusprogrammet fra da det ikke kan sammen men norton og så skulle jeg lige give tilladelse til skype og icq
Avatar billede winnij Nybegynder
17. september 2004 - 18:45 #24
jeg hentede den på deres update side, den er ordnet igen.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
17. september 2004 - 18:59 #25
pc-help> èn af SP2`s større forbedringer er på området sikkerhed og jeg mener principielt at man kun skal downloade de programmer man virkelig har brug for. Men installerer du ikke sp2 kan du sandsynligvis heller ikke downloade via update fremover.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 19:14 #26
ok, jeg har lige snakket med microsoft og de siger at de ikke har hørt noget videre til de problemer!

HVad ville i gøre i mit sted?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 19:20 #27
Snakkede lige med xtrabackup,  Meningen der var at holde sig så langt væk som muligt fra den, indtil man til næste år bliver "tvunget" til at hente den!

Så det tror jeg at jeg gør

Nogle kommentarer?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 19:23 #28
Dem der vil have point for deres deltagelse, smid et svar nu her inden 15 minutter! ;)
Avatar billede espersen Novice
17. september 2004 - 19:26 #29
jeg tror der kommer nogle små rettelser til SP2 ; så SP2 nok ikke i så høj grad kolliderer med diverse programmer (og det er nok her der er flest problemer - sammen med diverse Spyware (MS påpeger at maskinen skal være renset for snavs))
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 19:28 #30
Ja jeg venter nemlig også af den grund at fejlene sikkert bliver udbedret til den tid! :)
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 19:28 #31
Efter at jeg har installeret Service Pack 2, synes jeg at mit windows på hurtigere og har flere funktioner, f.eks. før kunne man kun åbne ET vindue fra Outlook, men nu kan man åbne flere, hvilket jeg synes er fint.
Avatar billede overloaded Mester
17. september 2004 - 19:30 #32
Jeg bruger Etrust Antivirus og har prøvet SP2, men da computeren genstartede frøs den helt fast. Så er lidt træt af at skulle afindstallere en købeversion af Etrust AV til fordel for SP2.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 19:37 #33
Jeg har installeret SP2 på 2 computer med Norton Internet Security på, i med versionen: 2003 og en med versionen 2004 og ingen havde problemer efter installationen af SP2, så mine oplevelser med SP2 har kun været gode.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
17. september 2004 - 19:40 #34
overloaded> Prøv at deaktivere firewallen i xp`2. Kunne være en mulighed for at undgå konflikten.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 19:45 #35
Jeg bruger også norton internet security 2004 (antivirus og firewall)

Jeg kan altså sagtens åbne flere vinduer i eller af outlook!
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 19:47 #36
Det kan jeg også nu, men før kunne jeg kun åbne ET vindue, det er efter installationen af SP2
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 19:49 #37
Ja men jeg kører stadig SP1 og kan sagtens!
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 19:50 #38
Det er mærkeligt
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 19:52 #39
Ja det lydermærkeligt, du snakker om at åbne flere af det samme program (outlook) på en gang ikke?
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 19:56 #40
Nej, jeg modtager forskellige nyhedsbreve, hvis der er 2 steder, som jeg gerne vil læse mere om, som man så skal åbne i en browsere, så kunne jeg kun åbne ET vindue, men kun kan jeg åbne flere, kan du forstå hvad jeg mener?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 19:59 #41
Ja fx. to links i en mail, hvis du så klikker på dem begge, så åbnes dei samme vindue i stedet for åbne to, er det det?

Det kan jeg også, har lige prøvet det!
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 20:02 #42
Der kan man bare se, det er sikker bare min maskine, som har sit eget liv.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 20:03 #43
hehe, elektronik altsåååå........
Avatar billede overloaded Mester
17. september 2004 - 20:03 #44
Men hvad er det der er så godt ved SP2?
Det primære er sikkerheden og den får man da mindst lige så godt ved at bruge en selvstændig firewall og en god antivirus + Adaware og Spybot.
Og  ved at bruge en anden browser end IE.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 20:04 #45
overloaded >> Hvad er der da galt med IE hvis du har en god antivirus og firewall?
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 20:06 #46
Jeg bruger følgende programmer:
Ad-Aware
Spybot
Norton Internet Security (Firewall og Antivirus)
og 6 forskellige browsere

og nu også:
Microsofts antivirus
Microsofts firewall
Avatar billede rhandersen Nybegynder
17. september 2004 - 20:07 #47
Mit virker fint har lige installeret det idag!
Avatar billede overloaded Mester
17. september 2004 - 20:09 #48
Den suger spyware til sig som man smed en tør svamp i en spand med vand. Og desuden hjælper antivirus ikke mod spyware og effekten af en firewall bliver meget forringet når  et system er hullet i forvejen.
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 20:10 #49
overloaded:
Hvad suger spyware til sig?
Avatar billede overloaded Mester
17. september 2004 - 20:12 #50
Internet Explorer - en dødsynd at den er blevet lavet.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 20:16 #51
Hvad er forskellen på spybot search and destroy
og
ad-aware

????

Kan de ikke fjerne de spywares der kommer?
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 20:20 #52
Jeg har været ude for at spybot finder lidt flere end ad-aware
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 20:21 #53
Mener du at spybot er bedst, eller finder den ligefrem for meget?
Avatar billede trekkies Juniormester
17. september 2004 - 20:26 #54
Jeg bruger et program, som hedder:
Download Accelerator Plus, ad-aware siger ikke noget til det, mens at spybot siger lidt til den.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 20:29 #55
Lige jeg havde en cd med den, og (har lagt mærke til det før) når pcen bruger drevet, eller fx. når jeg bruger scroll på min tuchpad, så blinker mine spots i værelset meget lidt, men de gør det.
ER det bare pga. at pcen tager mere strøm en meget andet?
Det betyder vel ikke noget?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
17. september 2004 - 20:38 #56
I kan ikke sammenligne spybot og adware idet programmerne hver især er gode programmer. Man bør ikke undvære nogen af dem, idet de er klart bedst i en kombination med hinanden. Det viser utallige tråde.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 20:42 #57
Der kom

DSO Exploit
Doubleclick
Avenue a, inc.
Hitbox
MediaPlex

Skal de bare slettes allesammen?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. september 2004 - 20:54 #58
ER SLETTET!

tak for den lange diskusion her!

:)
Avatar billede espersen Novice
17. september 2004 - 21:21 #59
helt enig med jeanette18 ! De supplerer fint hinanden.
brug også SpywareBlaster - den kan holde lidt af det helt væk.
Avatar billede sascha Nybegynder
17. september 2004 - 22:10 #60
sp2 virker fint på et i forvejen velfungerebde system
Avatar billede superraider Nybegynder
18. september 2004 - 21:15 #61
Der er problemer med den danske version
har hørt, og mig med, at internet eksplore og andre browsere ikke virker efter 1mins tid.

du har båndbrede, MSN og Mirc, men kan siden kan ikke vises kommer MEGET TIT
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
18. september 2004 - 22:03 #62
Blot lige til orientering:
http://www.eksperten.dk/spm/541142
Avatar billede cobain79 Nybegynder
19. september 2004 - 11:00 #63
jeg har nu formateret min pc og prøvet sp 2 igen, denne gang kører det vidst bedre, men har lidt problemer med driveren til grafikkort geforce fx5600
Avatar billede trekkies Juniormester
21. september 2004 - 16:34 #64
Jeg havde lagt SP2 ind på mine 2 computer, det virkede fint, men pludseligt her i weekenden, ville SP2 ikke makke ret, f.eks. min søge funktion(den inde i windows), nogle få programmer virkede ikke optimalt mere, så jeg har fjernet SP2 nu, og venter til at de har rettet nogle af deres fejl i den danske version.

Dette er selv om at det kørte perfekt, til at starte med.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
21. september 2004 - 16:38 #65
trekkies> samme tilfælde her på 2 af husets 3 computere. Frysning ved tryk på ikoner, internetforbindelse osv = op og ned - så SP2 er afinstalleret igen. På hovedcomputeren kører alt perfekt ovenikøbet med 3 firewalls.
Avatar billede trs Nybegynder
23. december 2004 - 00:02 #66
Mit grafikkort vil ikke fungerer ordentligt med sp2, heller ikke efter reinstallation af alt og nyeste drivere. kortet fungerer fint uden sp2 så kører ind til videre uden sp2
Avatar billede vhk01 Nybegynder
08. januar 2005 - 13:43 #67
Jeg kan ikke printe ud efter jeg har indst. sp 2
Avatar billede miza Nybegynder
10. februar 2005 - 21:20 #68
Jeg har også prøvet XP SP2, jeg oplever ét meget stort problem, det er at selve exlporer fryser/chrasher, hvilket er meget irriterende, eftersom det er den der viser hele den grafiske overflade, og alle åbne stier, fx C:\Programmer, lukker og man skal til at åbne den igen. Dette problem oplevede jeg både før og efter en formatering.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
11. februar 2005 - 15:08 #69
JEg har selv installeret, no problems.. Kun 1 spil der ikke funker....
Avatar billede spirrevip Nybegynder
08. juli 2006 - 18:16 #70
Jeg kan ikke slukke pc ned efter at have installeret sp2. Blæseren bliver ved at køre. Samtidig har jeg det problem at jeg ikke kan spille på www.onlinebanditten.dk hvor jeg er betalende medlem. Det er et sted hvor man spiller online med andre og kan chatte med dem samtidig.

Hilsen

Spirrevip
Avatar billede leif Seniormester
08. juli 2006 - 18:17 #71
spirrevip -> Tror du får mere ud af at oprette et nyt spørgsmål
Avatar billede amews_aj Nybegynder
08. juli 2006 - 23:21 #72
Ja jeg tror heller ikke lige der kommer gang i diskussionen i dette spm. igen ;)