Avatar billede dragox Nybegynder
17. september 2004 - 10:30 Der er 6 kommentarer

linux red hat 7.3

Vil gerne vide hvordan jeg kan skrive til IRC over programmet putty.
Nogen snakker om grafisk, hvad det så end vil sige.

Nogen der kan hjælpe med irc over putty.

(linux serveren her og logger på fra et andet sted i verden via putty)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. september 2004 - 10:36 #1
jeg har kun kørt grafisk over ssh fra en workstation der havde X inde
hvis du kører windows er du henvist til kommandolinje - men der kan man vel også køre irc (du kan nok  høre at jeg ikke kender irc)
Avatar billede dragox Nybegynder
17. september 2004 - 10:39 #2
irc, er fra linux. bruger putty fra windows maskine.
putty er installeret, men ved ik hvordan jeg connecter til irc
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. september 2004 - 11:11 #3
når du logger på en linuxmaskine via putty er det ligesom om du loggede på maskinen rent fysisk med de rettigehder din bruger har - du kan alt som du kan når du sidder ved maskinen
men du kan ikke få den grafiske brugerflade fra linux op at køre på din windåse over putty
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. september 2004 - 11:15 #4
som sagt kender jeg ikke irc, men har prøvet at tjekke min pakkeadministration, og der er flere irc-klienter, men ingen til text (altså uden GUI)
måske andre ved om det
Avatar billede xeniz Nybegynder
17. september 2004 - 11:23 #5
Du downloader da bare irssi.. det er den ultumativt bedste IRC klient og den er konsol baseret.. hent den på http://irssi.org/?page=download

Den er dælme rar !

[hurtig instruks
1. insttaller lortet
2. skriv "irssi" somewhere..
3. skriv /server servernavn.com:6667 (ex. /server de.quakenet.org:6667)
3. /join #channel
4. /join #channel2
5. naviger rundt imellem channels.. brug /window 1  /window 2 osv..
6. Simpelt.. og smukt !
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. september 2004 - 11:36 #6
cool nok