Avatar billede secher_dk Nybegynder
16. september 2004 - 12:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Underlig tænd/sluk knap

Jeg har lige bygget en computer fra bunden, og den kører som en drøm, bortset lige fra at der er store problemer med tænd/sluk knappen.
For at tænde maskinen skal man lige berøre de 2 pins på bundkortet hvor kontakten skal sættes til, men hvis man lader stikket sidde i kører computeren lige et par sekunder hvorefter den slukker, men hvis man fjerne den kører den som den skal... jeg synes egentlig jeg har prøvet alt hvad jeg kan... men er der nogen der har nogen forslag?

-SecheR
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. september 2004 - 12:23 #1
Det lyder som om den slutter kontakten hele tiden.
Den skal være fjederbelastet så den kun har kontakt i det øjeblik du trykker kontakten og mister kontakten når du slipper den igen.

Prøv at tænde computeren ved at berøre de 2 pins, og derefter sætte stikket på de pins der slutter reset knappen.

Genstarter computeren er selve knappen defekt, da der så er fuld kontakt hele tiden.
Avatar billede secher_dk Nybegynder
16. september 2004 - 12:25 #2
jeg prøver...
Computeren står hos en ven.. så lige nu mangler jeg bare ideer.. Når jeg får det testet skal jeg nok dele point ud :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2004 - 16:30 #3
Så må jeg vel hellere lægge et svar..*s*
Avatar billede secher_dk Nybegynder
19. september 2004 - 19:24 #4
Ingen af knapperne virkede men du får pointene alligevel, jeg troede nemlig at det var en fejl i bundkortet. Jeg flåede knapperne i småstykker og samlede dem igen.. Og så virkede lortet!
Avatar billede serverservice Praktikant
19. september 2004 - 20:08 #5
eller ledningerne var vendt modsat?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2004 - 20:34 #6
Ok, jamen så siger jeg tak for point :)