Avatar billede secher_dk Nybegynder
15. september 2004 - 16:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dynamic disk, aldrig set før

Jeg har lige "arvet" en harddisk, maxtor diamond max 8 40 gb, (PRÆCIS den samme som min anden disk)
Det tog ingen tid at sætte harddisken op så systemet genkendte den, dvs den viser at den kan se disken når man booter, hvor den skriver "checking IDE drives" ser den begge disks. Men i windows findes disken ikke. Så tænkte jeg at jeg så kunne bruge "Partition Magic" (et disk partitions program) til lige at formatere disken.
Da bootede med programmet kunne det se begge disks, men den ene var beskrevet med "DYNAMIC DISC" og jeg kunne intet gøre ved den ikke formattere dele, eller ændre filsystem. Er der nogen der ude der kender dette problem eller har en ide det til at løse det?
Avatar billede kenp Novice
15. september 2004 - 16:12 #1
du kan sagtens slette den! men gør det fra windows eget program du finder således
højreklik denne computer ->administer ->diskhåndtering

der kan du se at den er sat op som dynamisk og du skulle også kunne få lov til at fjerne partionen den vej.
Avatar billede secher_dk Nybegynder
15. september 2004 - 16:17 #2
AHA!
Jeg kendte ikke den funktion, windows kendte den som en fremmed disk, så den skulle bare importeres.
Det virker nu!
Vil du have pointene så skriv lige et svar...

-SecheR
Avatar billede kenp Novice
15. september 2004 - 16:21 #3
det gør jeg men skulle lige være sikker på at den kom sikkert ind :)
Avatar billede secher_dk Nybegynder
15. september 2004 - 16:23 #4
værsåartig!