Avatar billede kungfu Nybegynder
15. september 2004 - 08:42 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Gratis domænenavn

Kender I til steder hvor man kan få et www-navn, efter eget ønske, gratis. Her tænker jeg uden for meget ekstra "udbyder navne".
Avatar billede lemon-tah-fanta Nybegynder
15. september 2004 - 08:44 #1
Du kan altid få et .tk ... Hvis det lyder som noget for dig, så tjek www.tk.tk

Se om det hjælper lidt !!
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 09:04 #2
Du kan mange gange få et gratis domæne navn, når du opretter et webhotel, fx. hos www.wannafind.dk ... Men der bliver ikke bare "givet" domæner væk, det er sidste ende dk-hostmaster man skal betale hos, og de giver ikke ved dørene - Der skal man betale oprettelsesafgift, samt årsafgift... Så gratis får du det altså ikke :)
Avatar billede kungfu Nybegynder
15. september 2004 - 09:11 #3
Nej det er ikke det jeg tænker på. Tag nu feks. Jubii. Her får du et navn efter eget valg, men der er også en del efternavne som Jubii lægger til navnet.
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 09:12 #4
Kan du give et eksempel ?
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2004 - 09:23 #5
Hos din internetudbyder kan du få et gratis domænenavn
Avatar billede kungfu Nybegynder
15. september 2004 - 09:24 #6
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 09:26 #7
Ah, på den måde - Jo, dem er der 1000 vis af. Søg på Google efter "gratis hjemmeside" og i den dur.

Du kan få hos sol (www.sol.dk), hos webbyen (www.webbyen.dk) og et utal andre...
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. september 2004 - 09:27 #8
Jeg vil nu sige at man IKKE kan få domäner gratis. Det koster altid, både årlig afgift og så tjener hosterne også på det på en eller anden måde (samme princip som mobiltelefoner). Der imod kan du få gratis subdomäner hos diverse udbydere.