Avatar billede blumis Nybegynder
14. september 2004 - 21:42 Der er 9 kommentarer

Resette BIOS i bærbar.

Hej!

Min svigerinde har været så smart at glemme sit password til sin bærbare - Compaq Armada 1592DT. Passwordet er det første maskinen spørger om når den startes, så jeg tænker at BIOS skal resettes ved at fjerne batteriet?

Men hvordan kommer jeg ind til det batteri, hvor er det overhovedet?
Avatar billede bredker Nybegynder
14. september 2004 - 21:48 #1
hvis det er pass til windows , hjælper det ikke at resætte bios
Avatar billede blumis Nybegynder
14. september 2004 - 21:50 #2
Det er ikke et pass til windows, men et pass som er sat i BIOS vil jeg gå ud fra. Det er somt sagt det eller første der kommer frem når den tændes!
Avatar billede bredker Nybegynder
14. september 2004 - 21:53 #3
det i bios kommer kun frem hvis du trykker delite under opstart , for at du vil i bios
det der kommer ved normal start er det for at logge på windows
Avatar billede bredker Nybegynder
14. september 2004 - 21:53 #4
for at nulstille det til windows  , er der lidt om her
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Avatar billede bredker Nybegynder
14. september 2004 - 21:55 #5
Avatar billede blumis Nybegynder
14. september 2004 - 22:01 #6
Jeg er ret sikker på det IKKE er et windows password.

Der kommer en DOS agtigt boks frem på sort baggrund hvor der står "Power-on Password" efterfulgt af en nøgle.
Avatar billede blumis Nybegynder
14. september 2004 - 22:03 #7
Når jeg smider en windows cd i, spørger den om den skal boote fra cd. Selv jeg siger ja, kommer den og vil have "Power-on Password"
Avatar billede kenp Novice
14. september 2004 - 22:21 #8
hvilken bærbar er det vi snakker om! i min der kommer man ind til batteriet ved at pille tastatur og dækplade af!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2004 - 00:57 #9
Kenp > læs spørgsmålet *G*
Compaq Armada 1592DT