Avatar billede rudestrand Nybegynder
13. september 2004 - 09:55 Der er 5 kommentarer

Vindows mediaplayer i Director

Kan man få Windows media player til at åbne i en projector, sådan at man får betjeningsknapperne plus videoscroll-funktionen med - det skal altså ikke være sådan at mediaplayeren åbner i et seperat vindue!??
Avatar billede kanding Nybegynder
13. september 2004 - 20:31 #1
Måske ikke helt som du vil have,men læs denne:
http://www.macromedia.com/support/director/ts/documents/using_wmv.htm

Ellers kan du bruge en mpeg xtra og få samme funktionalitet
Avatar billede medieroed Praktikant
15. september 2004 - 16:41 #2
Hvis du absolut vil have din video til at se ud som den kører i win's mediaplayer kan du bygge playern selv og bruge dettte script til knapperne.
http://www.mediamacros.com/item/item-942273858/
Avatar billede rudestrand Nybegynder
22. september 2004 - 13:26 #3
Kanding - hvilken xtra er det man skal bruge? Hvad nu hvis man bare vil have den til at åbne i Win mediaplayer uden for projectoren, hvilket format skal videoen så gemmes i? Hvad skal man gøre i Director for at få videoen til at åbne uden for projectoren?
Avatar billede medieroed Praktikant
22. september 2004 - 16:47 #4
den xtra kanding forslår er Mpeg Xtra:
http://xtras.tabuleiro.com/products/mpeg_advance/index.tdb?

Hvis du skal have director til at åbne brugerens mediaplayer er du nødt til at kende stien til mediaplayern, hvilket ændrer sig lidt efter hvilken version af windows brugeren har :(
MEN du kan bruge "Buddy API" xtraen, http://www.mods.com.au (gratis hvis du max bruger to funktioner). fordelen er at Buddy selv finder den player brugeren har valgt til videos:
set ok = baOpenFile(the moviePath & "Rudestrand.avi", "normal")
Avatar billede mvpmedia Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:49 #5
gå op i menuen og vælg insert derefter control også activeX, alt efter hvilken udgave af director du har, men i MX2004 er der nederst en fungtion der hedder Windows media. denne går du ind og vælger og så browser du bare den fil du skal bruge! Jeg tror nok Windows media hedder videocontroller eller lign i tidlige versioner...!