Avatar billede johnnybrian Nybegynder
11. september 2004 - 17:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tid for installation fra GPO?

Hejsa!

Har oprettet et par GPO´s med noget software som jeg vil have smidt ud på nogle klienter.

Hvor lang tid går der før det bliver smidt ud på dem og hvordan kan man se det på klienten? Hart gjort det, men  det tog en halv time og 6 genstarter før der blev installeret noget som helst. Er der et sted hvor man skal definere at det er "efter næste reboot" eller hvad gør jeg galt? Eller der går måske bare så lang tid?
Avatar billede screem_brille Novice
11. september 2004 - 20:26 #1
typisk er tiden sat til 45 min, men der findes en kommando som man kan køre på klienten, så GPO opdateres med det samme, den er dog væk lige nu, men kommer nok frem efter jeg har trykket send *GG*
Avatar billede serverservice Praktikant
12. september 2004 - 19:21 #2
I 2000 brugte man secedit /refreshpolicy...+ div. , men den hedder vist noget andet i 2003? prøv at søg i hjælp under refresh policy.
Du kan se det på klienten - der kommer en menu frem ved login hvor der står installing:  div. navne på dine pakker. Det er en god ídé at køre det først på en testmaskine for at se om det virker ok.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. september 2004 - 19:26 #3
Den hedder gpupdate.exe i 2003 ref:http://www.winnetmag.com/Windows/Articles/ArticleID/39987/pg/2/2.html
, og det er vist rigtigt at default står til 45 min, men det kan du ændre i Group policy tappen I dit GPO.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
15. september 2004 - 15:14 #4
Smid svar
Avatar billede serverservice Praktikant
15. september 2004 - 15:16 #5
ok her er et svar fra mig.
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 13:42 #6
kan du ikke få lukket dette spørgsmål ?
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
16. marts 2005 - 11:17 #7
Kan du ikke få dig et liv i stedet for at sidde og checke om folk lukker eller ej? Ellers synes jeg da du skulle blive Coadmin.
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 11:23 #8
Nej for det er en mærkelig måde at være på, få hjælp men ikke vil give point for det, når du er ude og handle tager du vel heller ikek bare tingene og går uden at betale ?