Avatar billede muvo Nybegynder
10. september 2004 - 23:27 Der er 10 kommentarer

sætte højtallere til computer

hej
jeg ville høre hvordan man kan sætte højtallere til ens computer som ikke er "pc højtallere"?
skal man have et specielt lyd kort eller?
på forhånd tak jonas
Avatar billede pureshit Nybegynder
11. september 2004 - 00:41 #1
Det kræver at du tager lyden fra lydudgangen i din PC, og videre over i en forstærker. Kablet der skal bruges skal være minijack > 2 x phono. Derefter kan du jo føre lyden fra forstærkeren og videre ud i højtalerne
Avatar billede c-holst Novice
11. september 2004 - 08:50 #2
Helt korrekt, og hos mig virker det helt perfekt, og giver jo en fed lyd, når de er placeret rigtigt. fra denne forstærker fører jeg endvidere signalet op i stuen, og ud i et andet andlæg.

lad være at lege med andre hjemmegjorte løsninger, da det kan beskadige din maskine pga spændingsforhold.

http://www.eksperten.dk/spm/486499

husk at bruge den rigtige udgang
Avatar billede muvo Nybegynder
11. september 2004 - 13:50 #3
har i nogen billige forstærkere man kan bruge?
Avatar billede pureshit Nybegynder
11. september 2004 - 19:56 #4
Enhver forstærker med phono indgang kan sådan set bruges. Prøv at find et eller andet oppe på loftet eller hvad ved jeg :)
Avatar billede pureshit Nybegynder
20. september 2004 - 22:05 #5
Hvad finder du ud af muvo?
Avatar billede kox Nybegynder
20. september 2004 - 22:09 #6
pureshit > det skal ikke være en phonoindgang. en phonoindgang er forsynet med pick-up forstærker. det skal være en line-indgang (tuner, tape, aux el.lign)
Avatar billede pureshit Nybegynder
20. september 2004 - 22:13 #7
Det er rigtigt. Ved ik hvad jeg tænkte på da jeg skrev :)
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:46 #8
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2007 - 21:34 #9
CLOSING TIIIME!!
Avatar billede c-holst Novice
04. september 2007 - 21:42 #10
tvivler på vi hører mere til denne bruger som ikke har været aktiv i mere end 3 år
men lad os se, for nylig fik jeg faktisk point i en tråd fra 2003