Avatar billede yoohan Nybegynder
10. september 2004 - 11:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg undgå at child vindue lukker?

Hej alle

Når jeg reloader mit parent vindue, lukker min child pop-up altid (det er vel default?). Hvordan kan jeg omgå det?

/yoohan
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2004 - 15:23 #1
<ole>

Jeg er mere interesseret i, hvordan du dog får den til at opføre sig sådan ... det er absolut alt andet end 'default behaviour'  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
11. september 2004 - 01:58 #2
Den vil jeg også gerne se, kan du linke til et eksempel ?-)
Avatar billede olebole Juniormester
11. september 2004 - 02:14 #3
... det kunne selvfølgelig være en showModalDialog() eller showModelessDialog(). Så ville det være default behaviour - men squtte en window.open()  :)
Avatar billede yoohan Nybegynder
13. september 2004 - 14:43 #4
Nu forstår jeg bedre hvorfor jeg ikke kunne finde noget om emnet på nettet :-(

Jeg bruger et Dreamweaver plugin til at åbne mit vindue med - der må være noget der har denne "funktion" indbygget. Har bæsten altid brugt den, derfor virker det for mig som "default, hehe!

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function GP_AdvOpenWindow(theURL,winName,features,popWidth,popHeight,winAlign,ignorelink,alwaysOnTop,autoCloseTime,borderless) { //v2.0
  var leftPos=0,topPos=0,autoCloseTimeoutHandle, ontopIntervalHandle, w = 480, h = 340;
  if (popWidth > 0) features += (features.length > 0 ? ',' : '') + 'width=' + popWidth;
  if (popHeight > 0) features += (features.length > 0 ? ',' : '') + 'height=' + popHeight;
  if (winAlign && winAlign != "" && popWidth > 0 && popHeight > 0) {
    if (document.all || document.layers || document.getElementById) {w = screen.availWidth; h = screen.availHeight;}
        if (winAlign.indexOf("center") != -1) {topPos = (h-popHeight)/2;leftPos = (w-popWidth)/2;}
        if (winAlign.indexOf("bottom") != -1) topPos = h-popHeight; if (winAlign.indexOf("right") != -1) leftPos = w-popWidth;
        if (winAlign.indexOf("left") != -1) leftPos = 0; if (winAlign.indexOf("top") != -1) topPos = 0;
    features += (features.length > 0 ? ',' : '') + 'top=' + topPos+',left='+leftPos;}
  if (document.all && borderless && borderless != "" && features.indexOf("fullscreen") != -1) features+=",fullscreen=1";
  if (window["popupWindow"] == null) window["popupWindow"] = new Array();
  var wp = popupWindow.length;
  popupWindow[wp] = window.open(theURL,winName,features);
  if (popupWindow[wp].opener == null) popupWindow[wp].opener = self;
  if (document.all || document.layers || document.getElementById) {
    if (borderless && borderless != "") {popupWindow[wp].resizeTo(popWidth,popHeight); popupWindow[wp].moveTo(leftPos, topPos);}
    if (alwaysOnTop && alwaysOnTop != "") {
        ontopIntervalHandle = popupWindow[wp].setInterval("window.focus();", 50);
        popupWindow[wp].document.body.onload = function() {window.setInterval("window.focus();", 50);}; }
    if (autoCloseTime && autoCloseTime > 0) {
        popupWindow[wp].document.body.onbeforeunload = function() {
              if (autoCloseTimeoutHandle) window.clearInterval(autoCloseTimeoutHandle);
            window.onbeforeunload = null;    }
          autoCloseTimeoutHandle = window.setTimeout("popupWindow["+wp+"].close()", autoCloseTime * 1000); }
      window.onbeforeunload = function() {for (var i=0;i<popupWindow.length;i++) popupWindow[i].close();}; }
  document.MM_returnValue = (ignorelink && ignorelink != "") ? false : true;
}
//-->
</script>

Eksempel:
http://www.familienjorgensen.dk/test/parent.html

Kan I se på scriptet hvad det er der gør dette?

/yoohan
Avatar billede roenving Novice
13. september 2004 - 14:48 #5
Denne linje kontrollerer det:

    if (autoCloseTime && autoCloseTime > 0) {

-- så i kaldet skal du bare sørge for at autoCloseTime ikke er der eller er 0 !-)

GP_AdvOpenWindow(theURL,winName,features,popWidth,popHeight,winAlign,ignorelink,alwaysOnTop,0,borderless)
Avatar billede yoohan Nybegynder
14. september 2004 - 15:46 #6
Hmmmm. Jeg har følgende stående:

GP_AdvOpenWindow('tilmelding.asp','Power','fullscreen=no,toolbar=yes,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no',550,500,'center','ignoreLink','',0,'')

Det burde jo så være korrekt. Men det er linien jeg altid har brugt???
Avatar billede yoohan Nybegynder
14. september 2004 - 15:49 #7
Ved ikke hvorfor I ikke kan se hele linien. Her er den lidt forkortet....

GP_AdvOpenWindow('tilmelding.asp','Power','fullscreen=no',550,500,'center','ignoreLink','',0,'')
Avatar billede roenving Novice
14. september 2004 - 15:52 #8
Ja, det burde være korrekt !-)

-- iøvrigt kan du nøjes med: 'toolbar=yes' i features-strengen ...

GP_AdvOpenWindow('tilmelding.asp','Power','toolbar=yes',550,500,'center','ignoreLink','',0,'')
Avatar billede yoohan Nybegynder
14. september 2004 - 15:56 #9
Du kan selv se eksemplet. Da lukker child vinduet ved luk eller reload af parent. Og da er linien også som den skal være??

http://www.familienjorgensen.dk/test/parent.html
Avatar billede roenving Novice
14. september 2004 - 16:44 #10
Har du prøvet med:

GP_AdvOpenWindow('tilmelding.asp','Power','toolbar=yes',550,500,'center','ignoreLink')
Avatar billede yoohan Nybegynder
18. august 2010 - 12:00 #11
lukker