Avatar billede smiley2 Nybegynder
02. marts 2001 - 14:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kopiere en kolonne fra en database til en anden

Jeg har en kolonne (Image_Name) i en database med filnavne. Denne database er automatisk genereret af et program.

Jeg skal bruge kolonnen i en anden database, der kører sammen med noget ASP kode.

Jeg har 300 poster i kolonnen, når den er blevet genereret, og disse poster skal bare smides over i den anden database i en kolonne, jeg afsat til disse data.

Problemet: Den database, der skal have data sat ind er tom, og access nægter simpelthen at generere 300 poster når jeg trykker \"paste\", den smider bare alla data fra den oprindelige kolonne ind i en celle...

Kan det ikke lade sig gøre at kopire indholdet af en kolonne til en anden kolonne(der vel et mærke er tom og har 0 poster)??
Avatar billede privaten Nybegynder
02. marts 2001 - 14:06 #1
Opret en tabel med et enkelt felt af samme type som oprindelsesfeltet, eller importer hele tabelen og slet de kolonner du ikke skal bruge (højre-klik på database vinduet og vælg import)
Avatar billede smiley2 Nybegynder
02. marts 2001 - 14:18 #2
OK.. det virkede Takker mange gange...

Kan jeg så få lov til at sætte en ny \"omgang\" data ind under de data jeg lige har sat ind? .. når jeg stiller markøren på den sidste post bliver \"paste\" feltet inaktivt (gråt og kan ikke klikkes på)
Avatar billede privaten Nybegynder
02. marts 2001 - 14:19 #3
Access vil appende til tabellen, så ja det vil jeg mene!
Avatar billede smiley2 Nybegynder
02. marts 2001 - 14:20 #4
Nevermind.. fandt ud af det selv. Tak for hjælpen.