Avatar billede afterglow.dk Nybegynder
09. september 2004 - 10:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vejledning til køb af printer til cd/dvd cover

Jeg skal købe en printer som skal bruges til at printe cd/dvd covers på. Det behøves ikke at være en der printer dem i lige så god kvalitet som orginale.

Problemet med mange printere jeg har haft fat i er at papiret køre skævt i dem. Så hvis man f.eks skal printe cdlabels på parpir hvor de er skåret ud rammer det aldrig ordentligt.

Det er også lid vigtigt at nye patroner ikke koster en bondegård

Nohen forslag?
Avatar billede milter Ekspert
09. september 2004 - 13:53 #1
Har de printere, du har prøvet, været korrekt kalibreret. Kalibrering er meget vigtig for at få det udprintede materiale til at ligge lige præcist, hvor man vil have det.
Avatar billede afterglow.dk Nybegynder
09. september 2004 - 14:04 #2
det ved jeg ikke om de har været. Men under alle omstændigheder skal jeg have en ny.

Har kigget på Epson Stylus CX3200

og Canon SmartBase MP360

Canon´en er billige i favepatroner men til gengæld ser de ud tal at være meget mindre. Men det vigtigste er sådan set bare at det virker hver gang.
Avatar billede milter Ekspert
09. september 2004 - 17:49 #3
Kender ikke noget til de to, men både Canon og Epson laver gode printere. Men husk, for at få en printer til at printe korrekt på labels, er det vigtigt, at printerhovedet er korrekt kalibreret. Hvordan, man gør, står i manualen til printeren.
Avatar billede mbusk Nybegynder
12. september 2004 - 11:21 #4
Køb en canon i865. Den er pt den bedste allround printer på markedet, og printer gode cd/dvd labels.
Avatar billede afterglow.dk Nybegynder
27. september 2004 - 17:19 #5
Jeg kom også frem til at en I865 var det eneste rigtige. (hvilket nok også er skyld i leveringsproblemer hos 4 forhandlere) Så hvis mbusk vil have point for god smag er det nu!
Avatar billede afterglow.dk Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:23 #6
lukker