Avatar billede cillemadsen Nybegynder
08. september 2004 - 17:46 Der er 5 kommentarer

Word skabelon til regnskabsbrev

Hej Eksperter,

Jeg er studenterhjælper i en regnskabsafdeling, og kunne godt tænke mig at lave en lækker skabelon der kan imponere de andre lidt :)

Den skal bruges til et brev jeg hver dag sender, som normalt bare har været på en linie hvor der har stået et beløb jeg har udregnet på alm lommeregner.

Det drejer sig om indgående checks jeg sender videre, og kunne godt tænke mig en skabelon hvor jeg let kan tilføje de linier som svare til antal cheks der er den dag, samt en eller anden autosum nederst.

Der skal på hver linie være nogle imformationer, såsom checkudstederen, dato, valuta, beløb.

Med hensyn til valuta, så kunne det være lækkert hvis man kunne have en eller anden rullemenu hvor man kunne vælge imellem nogle forskellige.

mht. summer så havde jeg forestillet mig noget i denne retning.

hvis der fx er 10 cheks en dag i 3 forskellige valutaer, så kunne jeg godt tænke mig summen at se sådan ud.

TOTAL  DKK 2.500
      EUR 1.200
      USD  700

Hvor den selv regner summen ud for hver af dem udfra de valutakoder jeg har valgt i en evt. rullemenu...

Nå hva sir i, kan i hjælpe mig :-)

.oOCiLLeOo.
Avatar billede jkrons Professor
08. september 2004 - 19:15 #1
Det lyder mere som en opgave for Excel end for Word.
Avatar billede cillemadsen Nybegynder
08. september 2004 - 19:22 #2
Muligvis, men nu skriver vi ikke breve i excel, selvom det sikkert kan gøres uden der kan ses forskel.
Avatar billede rvm Nybegynder
09. september 2004 - 08:15 #3
Word kan desværre ikke regne særligt godt, så jeg vil også anbefale at det lave i Excel
Avatar billede jkrons Professor
09. september 2004 - 14:13 #4
En mulighed er at lave brevet i Word og så indsætte et Excel regneark i dokumentet. Så brevteksten skrives i Word mens beregningerne foretages i Excel.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. september 2004 - 12:37 #5
Det er muligt at løse problemet via en formular i Word - samt optælle de forskellige valutaer i totaler - samt derefter at udskrive alle transaktioener i et dokument - afsluttende med totaler.

MVH