Avatar billede psoriasis Nybegynder
08. september 2004 - 15:11 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Voldsom CPU-load og hakkende computer når jeg skriver på Exp.dk?

Hej,

Her igår ville jeg tænde min computer fordi.. tjah, det man nu en gang tænder sin computer for.. :) Og den gav mig alle de der oplysninger om hvor mange RAM der sidder i, grafikkortet og processoren osv., men så skrev den "SYSTEM ERROR. INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER". Så ringede jeg til min lokale computer-guru, og han fortalte mig at jeg skulle køre fdisk for at gøre noget med Master Boot Record. Så jeg fandt en gammel Win98-bootdisk frem, og kørte "fdisk /mbr" - Og nu ville XP starte op igen.
Men, til min store ærgrelse kun ganske langsomt. Jeg scannede for virus fordi jeg havde haft et lille angreb dagen inden, og fordi min guru fortalte at en virus godt kunne gå ind og pille ved boot-recorden. Men efter 3 kvarter havde den kun scannet 50.000 filer, så jeg drog hjemmefra og lod computeren stå tændt for at den kunne scanne færdigt. (Jeg havde en aftale, så jeg blev nødt til at gå).
Da min far så kom hjem, var Norton færdig med at scanne, og havde ingen inficerede filer fundet. Så han genstartede computeren, men nu nåede den kun til den blå loading-bar der er, når WinXP Pro starter op. Han rebootede så endnu en gang vha. reboot-knappen på computeren og fik chance for at vælge "Sidst kendte konfiguration, hvor Windows virkede" (eller hvordan det nu er formuleret). Efter at han havde lavet hvad han skulle, slukkede han så. (Han bemærkede en lillebittebitte hastighedsændring, men mente at computeren kørte fint).
Og så er jeg kommet hjem fra skole idag, har tændt computeren, og jeg synes stadig den arbejder utroligt langsomt. Lige nu kører jeg kun MSN, opdaterer Windows og så er jeg herinde, og det hakker når jeg skriver i tekstfeltet.
Nu er mit spørgsmål: Hvorfor er min computer blevet så forfærdeligt langsom?

Bare for informationens skyld har der været lidt bøvl med min printer og nogle opdateringer på det seneste (jeg har en DeskJet 3650). Den vil opdatere, men inden den går igang med at downloade får jeg en fejl der siger "Der opstod en fejl, så opdateringen kan ikke gennemføres". Men alligevel får jeg en besked af Windows om, at en opdatering er blevet fuldført, og det er nødvendigt at genstarte computeren. Dette gjorde jeg så ikke, da det var hér jeg var igang med at scanne for virus med Norton. Jeg har fået printerfejlen et par gange, 2 gange med ovennævnte fejl, og 2 gange med en fejl om, at den ikke kunne komme til en DLL-fil ved navn msdart.dll. Jeg har ingen anelse om, om det har nogen indflydelse, jeg synes blot at jeg ville nævne det.

Har I brug for flere oplysninger er I naturligvis velkomne til at spørge.

- Toke
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
08. september 2004 - 15:13 #1
Prøv at scanne med AdAware (www.lavasoftusa.com)
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 15:36 #2
Ang. msdart.dll

på denne site http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_20896797.html ,(i bunden af siden) blir der forslået at hente "MDAC 2.8" , du kan hente den danske version her , http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=6c050fe3-c795-4b7d-b037-185d0506396c

Når du installere system opdateringer, skal du deaktivere dit virus program, nu har jeg ikke Norton , men hvis du højre eller venstre klikker på Norton ikonet i system bakken skulle du kunne deaktivere/disable den.Jeg kan ikke garentere at det løser dine problemer...

Som >wizaxjb< forslår er det en go idé at scanne for snavs og virus,her er en pakke du kan kigge på http://www.eksperten.dk/artikler/144
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 15:39 #3
link til pakken på Spywarefri http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede hcma Novice
08. september 2004 - 16:13 #4
Avatar billede psoriasis Nybegynder
08. september 2004 - 18:53 #5
gratis >> Hverken MDAC eller adware-skanning hjalp. Det er mest under startup at computeren er langsom (meget!), men når jeg åbner forskellige programmer begynder det at tære på CPU-load, og endda musen begynder at bevæge sig i hak. Har du ingen andre forslag?
Avatar billede gratis Nybegynder
08. september 2004 - 18:57 #6
jo,jeg tror det er en go ide at tjekke din maskine for snavs , læs her http://www.eksperten.dk/artikler/127
Avatar billede serverservice Praktikant
08. september 2004 - 20:45 #7
Brug denne engangsscanner fra kaspersky og smid en log herind
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Avatar billede psoriasis Nybegynder
09. september 2004 - 15:04 #8
Her er en HijackThis-log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 14:32:27, on 09-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\HP\Server\Apache2\bin\Apache.exe
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.exe
C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
C:\HP\Server\MySQL\bin\mysqld-nt.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\HP\Server\Apache2\bin\Apache.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Creative\Audio2K\PROGRAM\CTMIX32.EXE
C:\Programmer\ASUS Tools\AsusProb.exe
C:\PROGRA~1\ACDSYS~1\ACDSee\CAMDET~1.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Toke\Skrivebord\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CreativeMixer] C:\Programmer\Creative\Audio2K\PROGRAM\CTMIX32.EXE /t
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Programmer\ASUS Tools\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Camera Detector] C:\PROGRA~1\ACDSYS~1\ACDSee\CAMDET~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Sothink SWF Decompiler - C:\Programmer\Sothink SWF Decompiler\InternetExplorer.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: SWFDecompiler - {E19ADC6E-3909-43E4-9A89-B7B676377EE3} - C:\Programmer\Sothink SWF Decompiler\InternetExplorer.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sothink SWF Decompiler - {E19ADC6E-3909-43E4-9A89-B7B676377EE3} - C:\Programmer\Sothink SWF Decompiler\InternetExplorer.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {1E2941E3-8E63-11D4-9D5A-00902742D6E0} (iNotes Class) - http://www.virtuel-rys.kk.dk/iNotes.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_1_0_0_41.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/hpdj/en/check/qdiagh.cab?322
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28578.cab
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 16:00 #9
Genstart pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_1_0_0_41.cab
O16 - DPF: {1E2941E3-8E63-11D4-9D5A-00902742D6E0} (iNotes Class) - http://www.virtuel-rys.kk.dk/iNotes.cab

Disse er unødvendige programmer, som du også har adgang til gennem startmenuen, så dem kan du også fixe.
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede psoriasis Nybegynder
09. september 2004 - 21:14 #10
Ny log:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 21:13:04, on 09-09-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\HP\Server\Apache2\bin\Apache.exe
C:\WINDOWS\System32\DRIVERS\CDANTSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.exe
C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
C:\HP\Server\MySQL\bin\mysqld-nt.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\HP\Server\Apache2\bin\Apache.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Creative\Audio2K\PROGRAM\CTMIX32.EXE
C:\Programmer\ASUS Tools\AsusProb.exe
C:\PROGRA~1\ACDSYS~1\ACDSee\CAMDET~1.EXE
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Toke\Skrivebord\hijackthis\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CreativeMixer] C:\Programmer\Creative\Audio2K\PROGRAM\CTMIX32.EXE /t
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Programmer\ASUS Tools\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Camera Detector] C:\PROGRA~1\ACDSYS~1\ACDSee\CAMDET~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O8 - Extra context menu item: Sothink SWF Decompiler - C:\Programmer\Sothink SWF Decompiler\InternetExplorer.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: SWFDecompiler - {E19ADC6E-3909-43E4-9A89-B7B676377EE3} - C:\Programmer\Sothink SWF Decompiler\InternetExplorer.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sothink SWF Decompiler - {E19ADC6E-3909-43E4-9A89-B7B676377EE3} - C:\Programmer\Sothink SWF Decompiler\InternetExplorer.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {53B3ABEA-4445-44D9-A01E-088144CAABD9} (FileSharingCtrl Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/FileSharing/da/filesharingctrl.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/hpdj/en/check/qdiagh.cab?322
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28578.cab

- Men jeg kan meddele, at startup stadig tager vældig lang tid, og at det ser ud som om at jeg presser computeren meget selvom jeg kun kører ganske få processer ad gangen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. september 2004 - 23:40 #11
Din log er ren, og der var som allerede sagt ikke meget i den.

Msdart.dll fejlen kan du sikkert løse ved at kopiere
c:\windows\system32\msdart.dll til c:\windows\system32\msdart32.dll

Jeg husker løsningen fra et andet spørgsmål.

Mht at computeren er presset, så skal du højreklikke bundlinien og vælge jobliste. Her klikker du processer og klikker der hvor der står cpu. Så får du sorteret processerne efter hvor meget cpu de bruger. Skriv her hvad de 4 mest cpu-krævende processer er og hvor meget cpu de bruger.

Måske det kan give et fingerpeg om hvad det er der sker.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
10. september 2004 - 08:39 #12
Prøv lige at checke dine IDE/ATAPI enheder om de kører DMA.....

procedure (jeg har engelsk XP... sorry):
1) Gå ind i enhedshåndteringen.
2) klik på + ud for IDE/ATAPI controllers
3) Højreklik på Primær controller.
4) Check at, under avanceret, begge står til "DMA hvis tilgængelig".
5) Gentag for sekundær controller.
Avatar billede psoriasis Nybegynder
10. september 2004 - 14:45 #13
tonnybrandt >>
Aktiv Systemproces: 96
Taskmgr: 01
Iexplore: 0
Svchost: 0

- Men hukommelses-top 4 ser således ud:
Svchost: 23.064 KB
Explorer: 19.192 KB
Mmc: 15.428 KB
Iexplore: 8.420 KB

- Lige nu er tempoet egentlig okay, det er når jeg starter programmer, og ved startup af systemet at det går langsom (Nu er CPU-brug på 5%)

wizaxjb >> Den sekundære IDE-kanal stod til "Kun PIO" i Enhed 1. Det har jeg rettet til "DMA hvis tilgængelig nu".
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2004 - 14:52 #14
De processer er normale, men som du også siger er tempoet jo også ok lige nu.

Hvor meget ram sidder der i maskinen ?
Se det evt ved at klike start | kør, skriv dxdiag og tryk enter.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
10. september 2004 - 15:12 #15
ok... har det hjulpet på hastigheden?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
10. september 2004 - 18:03 #16
tonnybrandt >> Jeg har 768 MB ram, så der skulle meget gerne være nok til rådighed.

wizaxjb >> Nej, stadig langsomt system.

Den eneste løsning på problemet jeg kan komme på, er en hardware-konflikt. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor den pludselig skulle komme nu. For vel godt et halvt år siden, da jeg tændte computeren en dag, sagde harddisken en mærkelig "snurrende" lyd, og den har sagt det lige siden. Men indtil her forleden hvor tempo-problemet opstod har computeren virket upåklageligt. Kan det være, at det nu er blevet "for meget" for harddisken? Jeg kan bare ikke se hvorfor det skulle gå ud over tempoet.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. september 2004 - 18:10 #17
Hvilken harddisk har du - for det kunne lyde som en hardware fejl?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
10. september 2004 - 20:00 #18
Ja, det er i virkeligheden et godt spørgsmål.. Nu er jeg ikke den største harddisk-haj; hvor ser jeg typen?
Avatar billede fredie89 Nybegynder
10. september 2004 - 20:03 #19
Vedr. titel EXP.dk er måske for krævene ;)
Avatar billede serverservice Praktikant
10. september 2004 - 20:21 #20
http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5     Everest
Du kan bruge everest til st læse dit hardware - også harddisken
Avatar billede psoriasis Nybegynder
10. september 2004 - 21:42 #21
fredie89 >> Den fik jeg ikke lige fat i?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
10. september 2004 - 21:50 #22
dannyboyd >> Har jeg kigget det rigtige sted (Lager -> Windows Lager og så under "Disk Enhed Fysisk Information"), så er min harddisk en IBM Deskstar 60GXP.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. september 2004 - 21:58 #23
ja - så skal du køre en advanced test med dft
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. september 2004 - 20:27 #24
dannyboyd >> Har kørt DFT og repareret beskadigede sektorer. Men under startup er maskinen stadig langsom, og i visse tilfælde svinger CPU-brug op på 18-23% selvom jeg kun kører Iexplore. Desuden hakker musen også en gang i mellem. Har du lidt flere gode råd?

alle >> Har vist helt glemt at sige mange tak for alles input, I har været til stor hjælp og ikke mindst har jeg lært en masse. Mange tak.
Avatar billede serverservice Praktikant
13. september 2004 - 21:42 #25
OK og tak for din ros.
Hvis du lige går i dosprompten og skriver chkdsk /f for at scanne din disk en sidste gang med windows værktøj.
Derefter tager du en SFC /scannow - også fra dos for at reparere dine windows filer.
Så skal vi lige slette alt unødige filer - hj.klik dit drev i stifinder - egenskaber- disk cleanup - fjerne alt.
Gå samme sted i tools/værktøjer og kør en defragmenetering af din disk - hjalp det?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. september 2004 - 21:59 #26
Hvis jeg prøver at Chkdsk'e siger den "Chkdsk kan ikke køres, fordi diskenheden er i brug af en anden proces. Skal denne diskenhed kontrolleres næste gang, systemet startes?" Så har man valgmulighederne y/n, men hvis man vælger ja, så kommer samme meddelelse bare.

(Det skal måske lige siges, for at afrunde DFT-spørgsmålet, at jeg helt i starten valgte "ATA-support only" da jeg udførte scanningen, for da jeg testkørte programmet og valgte den mulighed med SCSI også, så sagde den at den ikke kunne installere en masse filer.)
Avatar billede psoriasis Nybegynder
13. september 2004 - 22:23 #27
Jeg fik alligevel kørt chkdsk - opstart i fejlsikret, og så "ja" til meddelelsen. På den måde fik jeg scannet ved reboot. SFC kørte jeg fra alm. dosprompt, men den siger, at den skal kopiere filer fra XP-cd'en til Windows' DLL-cache. Men da jeg ikke har min XP-cd hjemme (vi kører på en licens fra min fars arbejde), kan jeg ikke få lagt filerne over. Men jeg skal nok skrive så snart jeg har fået ordnet det og kørt SFC færdigt.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:28 #28
Hvordan går det lige her? Er vi ved at skulle lukke?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:06 #29
Nu fik jeg ikke nogen videre respons fra dannyboyd, men jeg har købt en ny harddisk. Så jo, det er vist tid til at lukke.

Tak for hjælpen allesammen.
Avatar billede psoriasis Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:07 #30
(- Hvis jer der har hjulpet lige smider nogle svar kan I dele pointene.)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:40 #31
Velbekomme, og her kommer et svar fra mig.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. oktober 2004 - 19:00 #32
ok her er et svar så
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2004 - 13:35 #33
Takker for point :)