Avatar billede micromask Nybegynder
07. september 2004 - 12:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

for hardcore computer kyndige - virkelig hjælp

Efter opgrad til SP2 på xp, vrøvl med NSW og NIS 2004. Fjernede dem manuelt efter anvisning på symantec og forsøgte en ny installering af Norton SW 2004, der frøs computeren. Herefter kan comp. ikke komme på nettet. IE starter meget sent op efter boot. Men ikke nok med det. Jeg kan heller ikke hverken lave en Repair eller geninstallere xp. Jeg har raid 0 med 2 60 gb IBM. Enten (på dansk xp) får jeg error 7 kan ikke loade ntkrnlmp.exe eller "setup did not find any hard drive etc." (en XP). Jeg HAR prøvet at trykke f5 og f7 under opstart af XP install. Jeg har også prøvet en installering under c:\win386i med samme resultat. Er der nogen, der har en idé?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. september 2004 - 13:25 #1
Du kan ikke installere fordi setup-programmet ikke kender din raidcontroller.
Når setup programmet starter skal du trykke F6 og den vil så spørge dig efter en diskette med en "oem driver". Denne diskette skal være driveren til din raidcontroller. Hvis den er indbygget på bundkortet skal du downloade den fra bunkorts fabrikantens hjemmeside. Tit downloader man hele (windows) driveren og der er så en batch-fil man kan klikke på, der så laver disketten, der skal bruges.
Avatar billede micromask Nybegynder
07. september 2004 - 13:57 #2
tak for svaret, tonnybrandt. Jeg kan ikke trykke f6 - af en eller anden grund.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. september 2004 - 14:18 #3
Har du prøvet et andet keyboard ?
Man SKAL simpelthen kunne trykke F6. Det ligger så langt tilbage som Windows NT at de indførte den fremgangsmåde.
Avatar billede micromask Nybegynder
07. september 2004 - 14:22 #4
jeg prøver igen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2004 - 14:33 #5
Lykkedes det ?
Avatar billede micromask Nybegynder
10. september 2004 - 16:24 #6
Jeg downloadede raid-driveren og satte den i a:drevet, hvilket løste problemet. èt af dem. Jeg kan nu boote og lave repair med xp-en, men stadig ikke lave en clean install med dansk xp. Stadig error 7. Men tak for hjælpen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2004 - 18:37 #7
Ok, jeg vil sige at hvis man venter til windows selv spørger om driveren har man ventet for længe. Man skal gøre det lige såsnart at den tekstbaserede del af installationen starter. Venter man til den selv spørger, vil man kunne installere, men man vil ikke kunne boote på harddisken. Måske det er det samme du oplever ?

Jeg lægger et svar da den ene del af dit spm er løst.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. september 2004 - 09:08 #8
Takker for point :)