Avatar billede johndoesacc Nybegynder
05. september 2004 - 21:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning til brug i USA/Canada

Jeg har en Deer DR-A300ATX strømforsyning. Der er en side med billede og lidt info om den her: http://www.amd.com:7246/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_869_1039,00.html

Jeg vil gerne bruge denne i Canada. I Canada bruger de 110-120 volts strøm ligesom i USA. Så vil jeg gerne vide om denne kan bruges derovre. Der står godt nok at den understøtter 115/230, hvilket indikerer at man kan, men den røde knap der normalt skifter mellem 115 og 230 volt er væk. Betyder det at den auto-detecter eller at den kun kan bruges til 230 (dvs. europa)...?

(Jeg er godt klar over de har andre stik i væggen, men der skal jeg jo bare have en ny ledning, da stikket i computeren jo er standard og ledninger er billige).
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. september 2004 - 21:35 #1
en switch-mode strømforsyning er på en måde enklere end almindelige transformatorer hvad indgangsspænding angår, og jeg kan sagtens forestille mig at den er sat til at autosense 115/230 volt, jeg har selv haft udstyr i sydamerika der arbejdede på den måde.
om det gælder for din er svært at garantere (jeg kan ikke få dit link til at virke).
jeg ville sætte den til 115 V og måle udgangsspændingen:
du tager strømforsyningens stik fra, og tænder den ved at kortslutte den grønne ledning og en af de sorte der er lige ved siden af (se evt placering af power on-ledning http://www.mox.roswall.com/pinout)
så måler du udgangsspænding (hhv 5 og 12 v)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
05. september 2004 - 21:36 #2
"tager strømforsyningens stik fra"> mener at du skal tage alle stik fra bundkort og drev, og lade din ledning fra strømstik sidde i (115 /230V)
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
06. september 2004 - 02:16 #3
Jeg er ikke helt med. Jeg har altså ikke noget måleudstyr. Jeg håber i kan finde ud af det uden jeg skal til at bruge måleudstyr og sådan. Jeg er almindelig computerbruger, ikke elektriker. :)

Du må undskylde med linket. Det var copy-pasted forkert. Her er det rigtige: http://www.partshelf.com/deeramdap300.html
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. september 2004 - 09:05 #4
AC Input 115 or 230 VAC 50-60 Hz
hvis det også står på selve strømforsyningen er der ingen problemer
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
06. september 2004 - 12:31 #5
Jeg er bare lidt nervøs for det, da switchen bare mangler. Der er et lille hul ind istedet. Desuden skal jeg sende maskinen til en ikke/avanceret bruger helt derovre som gerne skulle kunne anvende den uden problemer.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. september 2004 - 13:13 #6
det ville jeg ikke være med de oplysninger du har givet mig, som sagt, hvis "AC Input 115 or 230 VAC 50-60 Hz" også står på selve strømforsyningen (og ikke kun på databladet) så kan du sætte den til overalt. og hvis du køber den nye ledning i stedet for at samle en selv kan jeg ikke se nogen problemer
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
06. september 2004 - 20:28 #7
skønt. tak for det. jeg sender den af sted og krydser fingre. :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. september 2004 - 22:50 #8
jamn så lægger jeg er svar. go tur til PCen
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
25. april 2005 - 19:44 #9
Hvis nogen læser dette efterfølgende og er nysgerrige, så virkede det ikke. Det var lidt surt, men så købte vi bare en strømforsyning i den lokale computer biks. Så var der ingen probs. Men det er jo lidt ærgeligt at skulle vente en dag med at få den op og køre, når nu man venter spændt. :)