Avatar billede pima Nybegynder
05. september 2004 - 07:51 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken trådløs router skal jeg købe

Jeg skal have internet ind på et værelse der ligger ca. 10-15 m fra mit modem. Jeg har webspeed hastighed 256 - TDC anbefaler Linksys BEFW11S4, men man kan også få en 54mb - skal jeg op i den ???? Jeg aner ikke hvilken forskel de 2 hastigheder vil indebære. Mit behov vil være at der skal kunne spilles spil på nettet.
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
05. september 2004 - 09:39 #1
Som udgang vil jeg sige, at det ikke er nogen grund til at købe 54 mbit router.

Du køre jo kun 256 kbit over internettet, dvs så ville trådløse netværk forbindelse være 200 gange hurtigere end internet forbindelsen.

Der hvor det relevant med 54 mbit router er hvor du har et intern netværk mellem flere computere, og måske en gang i fremtiden, hvor internet forbindelserne bliver hurtigere.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. september 2004 - 10:03 #2
Her er et godt bud på en trådløs router:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. september 2004 - 10:04 #3
Jeg havde lidt af samme spm. - læs evt. følgetonen her:
http://www.eksperten.dk/spm/512171
Avatar billede pima Nybegynder
05. september 2004 - 10:29 #4
Tusind tak - nu ved jeg hvad jeg skal købe
Avatar billede pima Nybegynder
05. september 2004 - 10:30 #5
Tak - det er et rigtig godt link.
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
05. september 2004 - 10:39 #6
jeg har DLink 704p (en med printserver) men jeg kan varmt anbefale http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=215. Efter jeg har skiftet fra belkin har jeg fået mere ud af mit inet. Der var meget båndbrede som gik tabt så efter jeg lavede dette "røver køb" har jeg fået mere ydelse.

Men vil som skrevet anbefale dig http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=215 da det er også er en TDC kan yde support til. Så derfor et rigtig godt køb hvis der skulle kommme problemmer i fremtiden.
Avatar billede pima Nybegynder
14. september 2004 - 22:20 #7
Tak for Jeres hjælp