Avatar billede pima Nybegynder
05. september 2004 - 07:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Verifying DMI pool data

Har lige købt endnu en computer en ACER Aspire T 120. Den er ikke på nettet endnu skal have købt en trådløs router,derfor bliver den kun brugt til spil. Første 4 timer gik fint, men så hoppede den ud ad spillet og jeg får teksten VERIFYING DMI POOL DATA og Windows XP kommer op og skriver at " en af diskene skal kontrolleres for konsistens" og så kører den diskkontrol. Det gjorde den 7 gange igår..
Jeg har renset cd og skiftet spil - men den gør det stadig. Help please - hvorfor gør den det ???
Avatar billede x-lars Novice
05. september 2004 - 13:09 #1
Har haft samme problem. Løsningen var at reinstallere Windows. DMI er vist noget med, hvordan CPU holder styr på, hvilke fysiske enheder, der er på computeren.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. september 2004 - 13:35 #2
Oplysning om at "en af diskene skal kontrolleres for konsistens" - og at den gjorde det syv gange igår - tyder på at der er fejl på harddisken.

Såfremt du ikke kan komme af med den fejl ved en ny partitionering, formatering og nyinstallation af XP og dine spil + programmer, bør du omgående rette reklamation til forhandleren, hvor du har købt den. For så er der fejl ved harddisken og den skal ombyttes. På garantien.
Avatar billede pima Nybegynder
05. september 2004 - 13:36 #3
Jamen dog - computeren er 1 dag gammel. Hvis jeg skal geninstallere windows XP home hvad så med de andre componenter der er på computeren, vil de kunne genkendes?
Iøvrigt har jeg mulighed for at skifte til Windows XP proffesional på engelsk, men så er jeg i tvivl netop om de andre componenter - sikke da noget at ryge ud i. Skulle man ikke forvente at Windows virker når jeg lige har købt computeren?
Avatar billede halifax Nybegynder
05. september 2004 - 13:43 #4
Er den købt med XP preinstalleret - og i så fald er der en recovery XP cd med i købet? Ved at bruge den vil XP Home og alle øvrige komponenter, som du kalder det, blive geninstalleret, mens du selv skal geninstallere dine spil m.v. som du har lagt ind efter købet.

Kun 1 dag gammel!! - Tyder på en fejl ved købet såfremt den er købt i køreklar stand med XP Home installeret (OEM version).
Avatar billede pima Nybegynder
05. september 2004 - 13:46 #5
Hej halifax
Tja partitionering og formatering er ikke lige noget jeg bare kan. Jeg er dødtaknemmelig for I svarer og jeg har meget at lære. Iøvrigt har computeren smidt mig af 4 x idag.
Avatar billede pima Nybegynder
05. september 2004 - 13:49 #6
Jo jo den er købt med alt installeret - hvis jeg allerede nu skal geninstallere vil jeg da være bange for at andre fejl dukker op senere. Kan jeg ikke med god ret bede om en ny computer?
Avatar billede halifax Nybegynder
05. september 2004 - 13:59 #7
I første omgang har du ikke ret til at bede om en ny computer. Men forhandleren har PLIGT til inden for en rimelig frist - somm det kaldes i den ny købelov - at reparere din ny pc.

Var der en eller anden form for vejledning med, om hvad der skulle gøres ved første gang tagen i brug af din pc? Hvis så - har du fulgt den? En eller anden for i vejledning til klargøring til brug.
(har aldrig selv købt en pc med pre-installeret Windows, så er ikke helt klar over om der skal gøres noget specielt i forbindelse med igrugtagning).

Du bør absolut spørge forhandleren i morgen og fortælle, hvilke prblemer, du har oplevet med den. En ny pc skal for pokker da virke.
Avatar billede pima Nybegynder
05. september 2004 - 14:24 #8
Hej halifax - jeg vil så gerne give points, men jeg kan ikke huske hvordan- pinligt ved jeg godt, men mere pintligt hvis du ikke får nogen.

Vedr. opstart af ny computer skulle jeg bare følge anvisningerne på skærmen - ingen ben i det. Internetdelen sprang jeg over da jeg ikke har fået købt en router endnu - jeg gik til at sige at jeg gerne ville registere hos Microsoft og så påmindedes jeg om at der ikke var nogen internet forbindelse. Kan det være sådan noget computeren husker - og at den smider mig af fordi den vil gå på nettet? Jeg har købt den i Føtex ( rigtig godt tilbud) de ved sikkert ikke en dyt om hvad der er i vejen - kan jeg så risikere at de sender den til "reperation"? Hvordan ville du forholde dig? Ved godt at du selv installerer.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. september 2004 - 22:41 #9
Point kan du ikke give, før der er lagt et svar. Og dit problem er ikke løst endnu - derfor lægger jeg kun kommentarer.

Jeg tror ikke manglende adgang til netværk, eler internet, er skyld i fejlmeddelelsen. Har den indbygget netværkskort? Anyway, du kan prøve at deaktivere netværkskort i Enhedshåndtering (højreklik på kortet og vælg Deaktiver). Du kan altid aktivere det senere.

Det er en mærkevare pc, Acer, som burde være i orden. Det gør ingen forskel du har købt den i Føtex, som er med i Dansk Supermarked koncernen, der også omfatter Bilka, hvor der sælges mange computere. De skal såmænd nok finde en "reparatør".

Set fra din side skal du blot holde på din reklamationsret. Sådan ville jeg forholde mig da det er en helt ny maskine. Frem for selv at begynde at "rode" med forskellige løsninger, som i værste fald kunne betyde tab af garanti. Såfremt man begår nogle fejl selv.

Søgning på Google efter Verifying DMI Pool Data giver masser af muligheder. Men hvilken gælder lige i dit tilfælde? Lad Føtes finde ud af det, er mit råd.

Hvis interesseret så læs her hvad Verifying DMI Pool Data er
http://www.duxcw.com/faq/computer/dmi.html

Kan altid lægge et svar, hvis vi når frem til en løsning.  :)
Avatar billede pima Nybegynder
06. september 2004 - 06:27 #10
Halifax - du er bare alletiders og har hjulpet mig godt på vej. Jeg tager fat i Føtex og nu ved jeg da hvad jeg skal sige til dem. Tak for linket - det vil jeg benytte mig af. Jeg har det "handicap" at jeg er kvinde og så er det næsten umuligt at blive taget alvorligt hvis man påstår der er noge galt.
Avatar billede pima Nybegynder
15. september 2004 - 13:06 #11
Ja jeg lod mig lokke til selv at genistallere Windows - dvs. jeg opgraderede og pænt sagt gik det grueligt galt, men derfor kan du jo godt have ret i at det ville have virket - så skriv mig et "svar" så skal jeg give dig points.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. september 2004 - 16:54 #12
Lægger et svar som du beder om. Du lukker spørgsmålet ved at markere navn i boksen til venstre og klikke accepter.

Lyder ikke godt at det gik grueligt galt. Den skulle da gerne virke for dig. Læser det sådan at det er installation af XP der er gået galt.

Opret evt. et nyt spørgsmål under kategorien Windows XP ved at klikke på link'et nedenfor og beskriv problemerne i det ny spm.

http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/Windows-XP/?Esession=115969f2ee9e1231e258d3b6f5f1fb2f
Avatar billede pima Nybegynder
16. september 2004 - 08:41 #13
Jeg har nu fået en "ombytter" og den kører helt perfekt dvs. der har været noget galt med den 1 jeg havde, det var nok også derfor at opgraderingen gik helt galt, der manglede simpelthen 1 fil der skulle have været på harddisken. Nu tygger jeg på om jeg overhovedet vil opgradere fra Home til Professional, så jeg smutter lige forbi XP kategorien og ser hvad andre evt. skriver.