Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
03. september 2004 - 23:30 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

SIM lock ? Hvilket teleselvskab

For 6 måneder siden, droppede jeg min nokia 3310, samt abb. hos Debitel. Købte en 3 mobil.
Nu skal lorten (3 mobilen) så sendes til rep. Da jeg ikke har tænkt mig at leve 1 uge - 1 månede uden min mobil, vil jeg gerne have mit sim kort over i min gamle nokia. MEN hvos hvilket af slevskaberne skal jeg henvende mig, for at jeg kan bruge 3 smikortet i nokiaen??
Avatar billede dxs Nybegynder
03. september 2004 - 23:33 #1
Har kun det forslag at du kunne prøve at kontakte 3 på mandag. Har selv 3 mobil, men jeg kan godt sætte mit sim kort i min 3310 mobil..
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
03. september 2004 - 23:41 #2
Ja kan også sætte mit 3 sim kort i min 3310.
Muligvis jeg har formuleret mig dårligt.
Hos hvilket teleselvskab af de før nævnte, skal jeg henvende mig, for at få låst op.
1. Er det selve nokiaen der er låst??
2 - Ellerbare 3 smikortet?
Avatar billede dxs Nybegynder
03. september 2004 - 23:55 #3
Jeg mener at det telefonerne der bliver låst og ikke simkortet.. men det lyder lidt underligt for en telefon bliver kun simlocked i 6 måneder, og din 3310 er jo ældre end 6 måneder. Det er det eneste jeg ved.. ellers hør 3 ad på mandag!
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 00:28 #4
Svaret er, at det er teleselskabet som har solgt dig din 3310, som skal udlevere en oplåsningskode til dig - dvs Debitel. Jeg sælger selv mobiltelefoner fra bl.a. debitel. Problemet med Debitel er desværre bare den, at de som regel ikke giver dig oplåsningskoden uden kamp (Vurderet ud fra MANGE kunders udsagn, har aldrig selv været igennem det, heldigvis) Glem alt om at ringe til 3. 3310'eren har aldrig været i deres besiddelse, og de kan derfor på ingen måde kende oplåsningskoden til mobilen.
Alternativt kan du forsøge selv at generere en oplåsningskode her: http://www.uniquephones.com/unlock/  men er dog ikke helt sikker på om det virker. Har ikke selv prøvet :)
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 00:31 #5
Forresten så for lige at få det helt på det rene, så er det mobiltelefonen, og ikke simkortet som bliver låst. Dvs en telefon kan eksempelvis blive låst på en sådan måde, så den kun kan acceptere simkort fra Debitel - dvs ALT fra debitel. Det samme med alle andre teleselskaber. - Og ja man binder sig for 6 måneder hos teleselskabet, men det betyder overhovedet ikke at telefonen siger 1-2-3 og vupti så er den låst op af sig selv. Det SKAL man selv sætte i gang, ved enten at kontakte teleselskabet telefonisk eller skriftligt.
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
04. september 2004 - 00:37 #6
Hvor længe vil det så ca tage at få den låst op?
Oki såden som jeg forstår, så kan jeg, når den 3310 er låst op, godt sætte mit 3 kort i, og så virker det? - også selv om jeg ikke har haft min 3 mobil i over 6 måneder?
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
04. september 2004 - 00:39 #7
"ikke låse min fon op, uden kamp"? Hvilken form for kamp, syntes jeg har kæmpet mine kampe med dem længe nok.
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 00:44 #8
Ja det kunne jeg forestille mig at du allerede havde :) Debitel har jeg som forhandler oplevet er en flok %&(/%#¤"#!!! Nu vil jeg ikke komme for meget ind på dette, men kan blot sige at jeg ikke har meget tilovers for deres metoder...
En telefon som Nokia kan du sagtens selv oplåse, modsat langt de fleste andre modeller som desværre skal sendes ind til teleselskabet. Dvs at du ringer til Debitel, og får en guide sammen med en oplåsningskode, som du så direkte indtaster på din 3310. Derefter er den oplåst, og du kan nu proppe hvad som helst i den. Jeg er rimelig sikker på at du også sagtens kan anvende et 3 simkort, dog vil du jo selvfølgelig ikke have muligheden for videoopkald. Det er ligemeget om du så kun har haft dit 3 abonnement i 1 døgn, de kan alligevel ikke registrere hvilken mobil du bruger, kun dit forbrug :)
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
04. september 2004 - 00:55 #9
Ok godt nok. Og mange tak for hjælpen.

Takker mange gange, og ber inderligt til at debitel og 3 bare for en gangs skyld kan ****** røv, og gører det ordenligt.
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 00:59 #10
Det var såmænd så lidt :)  Skulle der være ydeligere spørgsmål så må du jo endelig spørge en anden god gang  c',)
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
04. september 2004 - 01:03 #11
Debitel har en online service af unlock mobil, den bruger jeg sgu....

Endnu en gang tak.
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 01:07 #12
Okay det var jeg så ikke klar over, men det er da altid noget at de har taget sig lidt sammen og fået smækket noget brugervenligt på benene :)
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
04. september 2004 - 01:17 #13
"brugervenligt" - Et ord der ikke passer sammen med debitel.

Måske de bare er blevet trætte af alle de "uforstående dumme kunder"
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 01:19 #14
Ja okay det var min, hvad tænkte jeg dog på da jeg skrev indlægget :D  Jeg tror du har fat i noget der :)
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
04. september 2004 - 01:29 #15
*GG* - ja det må guderne vide ;)
Har aldrig rigtigt syntes navnet Debitel klinger særlig godt. Syntes de bør skifte navn til DEBIL- tel, det udstråler virkelig hvad firmaet står for.
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 01:35 #16
HA HA, den husker jeg lige til næste gang jeg skal på arbejde!
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
04. september 2004 - 01:56 #17
Du er velkommen til, at bruge den.

Kan ikke lade vær, er nød saget til at spøger, kender du noget til 3 mobiler og opgraderingen der til?
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 13:36 #18
Ikke meget. Vi har først fået 3 for cirka en måned siden, og jeg har endnu ikke solgt en eneste, så det er lidt begrænset hvad jeg ved. Det jeg dog ved er, at 3 mobiler i de fleste tilfælde skulle have en del fejl. De er simpelthen kommet på markedet for hurtigt, og er overhovedet ikke blevet gennemtestet nok. Mht opdatering af telefonen, så er jeg godt nok mere eller mindre blank. Kan ikke forestille mig andet end man skulle henvende sig i en 3 butik for at få det gjort. Ellers kan man vel sende den direkte til dem, hvis nu der er for langt til den nærmeste 3 butik. Der er du godt nok nødt til at ringe til dem, hvis ikke du bor i nærheden af en 3 butik.
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
04. september 2004 - 14:03 #19
Hmm ja en del fejl. Min 3 mobil, har det med at glemme den eksistere. Samt lydafspilleren heller ik ved den findes.

Vil skynde mig at sige, når telefonen ska opdateres, skla den afleveres i butikken hvor den blev købt, og der fra sendes til teleservice. Ellers koster det klinker. - Det var så det eneste jeg kunne finde ud af med opdateringen :)
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 14:13 #20
Okay tak for det. Så er jeg da klar over det :D