Avatar billede cl0babz Nybegynder
03. september 2004 - 19:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

.bat fil der lukker et program!

Hey...

Hvis man nu ville lave en .bat fil som skulle kunne lukke et program... Hvis man kender navnet på den exe fil den skal lukke... Er det så muligt??

Og vil gerne os have linien(eller hvad der nu skal stå) som gør denne kommando...

På forhånd tak!

Ps. ved ik om den er placeret forkert mht. kategori...?!!!
Avatar billede zod Nybegynder
03. september 2004 - 19:44 #1
Det er ihvertifald mugligt, men kan ikke huske hvordna man gør ! sorry
Avatar billede ahave Nybegynder
03. september 2004 - 19:45 #2
Taskkill er svaret. Prøv at skriv taskkill /? i et "dos" vindue. Så kan du se de forskellige funktioner. Jeg bruger selv linien: TASKKILL /F /IM Outlook.exe /T i en backup *.bat fil.
Avatar billede cl0babz Nybegynder
03. september 2004 - 19:46 #3
Med det kenskab jeg selv har ville jeg os gå udfra det er muligt... Skal bare have "tha command line"
Avatar billede cl0babz Nybegynder
03. september 2004 - 19:49 #4
Kan jeg få linien så jeg bare kan sætte den ind i en  .bat fil... og hvor jeg selv skal erstatte noget med exe fil navnet!!
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
03. september 2004 - 20:05 #5
Du skal bruge programmet kill.exe fra resours kittet!

kill ress

Her er den beskrevet:

ftp://ftp.microsoft.com/services/technet/samples/ps/win98/reskit/DIAGNOSE/

Og her kan den hentes til win98!:

http://www.members.shaw.ca/pccruiser/articles/w98util.htm#KILL

Komandoen findes i resours kittet til alle Windows udagaver!
Avatar billede cl0babz Nybegynder
03. september 2004 - 20:07 #6
ahave... dit virkede... Tak.. opret svar hvis du vil have point!!
Avatar billede cl0babz Nybegynder
03. september 2004 - 20:07 #7
esben.. du sød.. du får point fordi du gad hjælpe!
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
03. september 2004 - 20:09 #8
ress er processens navn ikke nødvendig vis exe-filens navn. Processens navn kan du se ved at holde <ctrl><ALT> nede og trykke på <Delete> i win98 eller gå i task manegeren i de efterfølgende windows udagaver!
Avatar billede ahave Nybegynder
03. september 2004 - 20:10 #9
Glad for kunne hjælpe.
Avatar billede ahave Nybegynder
03. september 2004 - 20:34 #10
20:07:27 - esben.. du sød.. du får point fordi du gad hjælpe!
Hvis det er en fejl, at jeg har fået alle point må du lige sige til. Så opretter jeg et nyt spørgsmål med point til esben aaberg.
Avatar billede cl0babz Nybegynder
04. september 2004 - 00:20 #11
Ja.. de skulle have været delt lige op.. my mistake! :(
Avatar billede ahave Nybegynder
04. september 2004 - 01:00 #12
Jeg opretter et spørgsmål til esben med 30 point.
Link: http://www.eksperten.dk/spm/536138