Avatar billede elmoe Juniormester
03. september 2004 - 13:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Batteri i computer løber meget hurtigt tør!

Jeg har det problem at batteriet i min computer meget hurtigt løber tør, så jeg er nødt til at stille uret hver gang jeg kommer ind i windows. Det er nu anden gang jeg skal skifte batteri i den over meget kort tid. En af mine venner har nødagtig samme bundkort og har aldrig været ude for at skulle skifte batteri. Hvordan kan det være? Kan der være et eller andet i bundkortet som ikke kører som det skal eller hvad?
Avatar billede fischermads Nybegynder
03. september 2004 - 15:02 #1
Batteriet er på en eller anden måde blevet afladt. Det er meget muligt at computeren har ligget for længe i solen. Battericellerne er simpelthen blevet brændt af, ved en form for afladning...
Avatar billede elmoe Juniormester
03. september 2004 - 15:54 #2
det kan ikke passe. der må være en anden grund til det sker, for computeren har ikke været åbnet i laaang tid og den har stået meget langt væk fra sollys. hvad kan det så skyldes?
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. september 2004 - 11:48 #3
Når du slukker for din PC, så bruger du kontakten på væggen, så der ikke er noget strøm overhovedet, bortset fra det lille batteri, eller ? ? ?
Avatar billede elmoe Juniormester
04. september 2004 - 17:41 #4
ja det gør jeg. jeg slukker på kontakten på væggen efter computeren er lukket ned. kan det være derfor?
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. september 2004 - 22:51 #5
En mulighed. En ATX PSU er ikke som sådan slukket bare fordi du har slukket for din PC, det er først når du slukker for strømmen på kontakten på væggen. Når den er fuldstændig strømløs, så anvender den det lille batteri til at sørge for at BIOS ikke glemmer noget, og det er normalt på uret, at man først opdager det.

Jeg vil foreslå, at du skifter batteriet, og derefter lader være med at slukke på kontakten på væggen, ved daglig brug.
Avatar billede elmoe Juniormester
15. september 2004 - 05:23 #6
dragonknight >> okay fedt. tusind tak for svaret. du må godt lige komme med et svar, så du kan få points.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2004 - 10:04 #7
Langt om længe et svar. Sorry ! !  :-)
Avatar billede elmoe Juniormester
09. januar 2005 - 19:31 #8
Skidt med det, så længe det kom.. Endnu en gang tak ;)