Avatar billede throwman Nybegynder
02. september 2004 - 21:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af netværk i Gentoo

Jeg vil gerne have lidt hjælp til opsætning af mit netværk i Gentoo... Har lige købt et netkort "A-8139"... Men kan ikke rigtig få sat det op... Har ADSL... TDC

Har læst Gentoo håndbogen igennem og igennem... Kan bare ikke komme videre.

Håber der er nogen som har lyst og lejlighed til at hællpe mig..

PÅ FORHÅND TAK...
Avatar billede throwman Nybegynder
02. september 2004 - 21:08 #1
Har MSN så kan vi skrive sammen over min laptop...
Avatar billede langbein Nybegynder
03. september 2004 - 23:18 #2
Vet nokså lite om Gentoo, men det må vel fungere noenlunde likt her som "andre steder". Hvis du kjører kommando "ifconfig" fra kommandovindu så bør den vel komme opp med noe nettverkskort status ?? Kan du eventuelt legge den ut her ?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2004 - 13:42 #3
Har den ikke installeret dit netkort automatisk ?

kør ifconfig. Hvis den kun viser et kort med adressen 127.0.0.1 har den ikke fundet det.

i så tilfælde kan du loade driveren med : "modprobe rtl8139" eller noget lignende. du kan se hvilke drivere der er med ved at skrive "ls /lib/modules/2.x.xx-gentoo(her skal du skrive din kernelversion)/kernel/drivers/net

Dette giver dig en liste over alle de netkort drivere der er med. load den mest sandsynlige (8139-et-eller-andet) med modprobe og se om det virker med "ifconfig"

sæt den op til DHCP med "net-setup" og tjek om der er hul igennem ved at pinge et eller andet.

hvis det ikke virker skal du forsøge dig med adsl-setup efterfulgt af adsl-start