Avatar billede asterisk Nybegynder
02. september 2004 - 12:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Holdt op med at printe fra IE6 og Microsoft Outlook

Det skete for et par dage siden. Jeg har prøvet at geninstallere printeren (hp deskjet 5550), det hjælp ikke. Er i tvivl om, om geninstallering af IE ville hjælpe, da fejlen sker også i Microsoft Outlook. Alle andre Microsoft applikationer printer uden problemer.
Jeg lagde mærke til at, det kun er dokumenter i html-format der ikke gider udskrives.
Fx, hvis jeg i Microsoft Outlook skifter til almindelig tekst format i stedet for HTML, så bliver posten udskrevet uden problemer.

Der kommer slet ikke nogen print dialog boks, når jer trykker på "print" ikonet, eller prøver at printe fra Filer-Print. Jeg har også prøvet andre genveje jeg kender,(ctrl+P og højreklik), uden held.
Når jeg prøver Filer-Vis udskrift, giver det bare en blank side.
Når jeg prøver Filer-Sideopsætning, får dette forsøg det aktuelle browservindue til at gå ned hver gang!

Og hvis det kan betyde noget for sagen, det samme sker uanset om jeg er on- eller offline. Heller ikke html-dokumenter, som jeg selv har lavet og publiceret på min hard disk, kan ikke printes.

Jeg kører Win2000Professional.

Er der nogen der har en idé om, hvad der kunne gå galt ??
Avatar billede asterisk Nybegynder
02. september 2004 - 12:50 #1
Og undskyld jeg trykkede forkerte points - jeg giver 60 for den der har løsning.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. september 2004 - 17:18 #2
Det lyder som en driverfejl.

Prøv at slette printeren.

Når den er slettet, så husk at gå ind i start->Settings->Printers(&Faxes), vælg "File" menuen, "Server properties", og vælg fanebladdet "Drivers". Slet også driverne i denne dialogboks - ellers er det de samme driverfiler du får næste gang du installerer.

Vil du være helt sikker, starter du også regedit og søger efter "DeskJet". Slet alle forekomster du finder.

Nu kan du genstarte computeren og installere helt forfra - nu vil det være som en helt ny installation.
Avatar billede asterisk Nybegynder
02. september 2004 - 18:12 #3
Ok, men inden jeg går igang:
I Server Properties-Drivers fanebladdet har jeg ved siden af HP deskjet series, også tre andre drivere: Acrobat PDFWriter, AdobePS Acrobat Distiller og Win NT Fax Driver.
Måske lidt dumt spørgsmål, men skal jeg kun slette HP deskjet herfra, eller dem alle sammen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. september 2004 - 22:40 #4
Tja - hvis du ikke har en PDF skriver (hvis du har afinstalleret Acrobat Creator suiten), og du ikke bruger WinFAX, kan du jo lige så godt fjerne deres drivere også.

Men hvis du stadig bruger de tre, skal du jo ikke fjerne dem - kun det HP relaterede.
Avatar billede asterisk Nybegynder
03. september 2004 - 11:06 #5
Jeg gjorde alt hvad du sagde.
Først afinstallerede jeg printeren fra Control Panellet (Add/Remove hardware).
Så afinstallerede dens software i Add/Remove software.
Så gik jeg op i Printere - Filer, dér var der ikke nogen driveroplysninger om deskjer tilbage.
Så åbnede jeg registry og slettede alle forekomster af deskjet, DOG to af dem var "unable to delete all values":
1) HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USB\Vid_03f0&Pid_&004\MY26I1N25N2L
  Name: DeviceDesc  - Type: REG_SZ  - Data: deskjet 5550
2) HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Enum\USB\Vid_03f0&Pid_&004\MY26I1N25N2L
  Name: LocationInformation  - Type: REG_SZ  - Data: deskjet 5550

Jeg restartede maskinen og prøvede at slette igen, uden succes.
Så installerede jeg printeren igen. Og fik den samme problem.

Kunne det være i forbindelse med de to keys som ikke ville slettes ?
Eller gemmer sig problemet nogen andre steder?
Avatar billede asterisk Nybegynder
03. september 2004 - 11:08 #6
P.S.:Jeg gør dig opmærksom på, at jeg har kun søgt efter "deskjet" i registry, men ikke også efter hp. Skulle jeg også prøve at søge efter "hp" forekomster?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. september 2004 - 11:31 #7
Nej, det kan ikke betale sig. Der vil ganske givet være alt for mange "HP"´ere til at du kan overskue det.

Og mig bekendt er det kun de steder "deskjet" optræder, der er værd at kigge efter...
Avatar billede asterisk Nybegynder
03. september 2004 - 11:55 #8
Ok. Hvad siger du til det jeg skrev i 03/09-2004 11:06:38?
Det løste ikke problemet.
Hvad kunne jeg gøre ellers?
Avatar billede asterisk Nybegynder
03. september 2004 - 12:02 #9
Og hvad med de to keys som ikke ville slettes?
Avatar billede asterisk Nybegynder
05. september 2004 - 21:10 #10
Hej igen.
Efter jeg forgæves har prøvet alt andet, besluttede jeg mig alligevel at geninstallere IE6.
Troede nok det var en håbløs idé, fordi fejlen var jo også i Microsoft Outlook.
Men, det hjælp alligevel, jeg går stadig og undrer mig.

--> ole_madse, smid et svar, så får du nogle points for din indsats.

Mvh *
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. september 2004 - 21:24 #11
Det er i orden - jeg springer over....

M.h.t. de to keys du ikke kan slette - de har med USB at gøre, kan jeg se. Derfor kunne du ikke slette dem, da USB funktionerne stadig var kørende. Jeg har før her på E. set, hvordan man stopper og sletter alle USB funktionerne, og installerer dem igen - men jeg kan ikke lige huske hvor - og det er jo også ligemeget nu.

OE og Outlook bruger en del fælles komponenter, så du har åbenbart fanget den rigtige. Jeg har ført hørt om printproblemer fra IE, men ikke lige denne fejl.
Avatar billede asterisk Nybegynder
06. september 2004 - 09:54 #12
Ja, og jeg er nu meget glad for jeg slipper for fomateringen, pyha.
Ok, jeg er i hvert fald meget taknemlig, jeg har også lært noget af dig.
Mvh
Asterisk