Avatar billede diboluz Nybegynder
01. september 2004 - 12:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Begrænse båndbredde på forskellige ip adresser

Hej, jeg vil lige høre om det er muligt at begrænse båndbredden på forskellige ip adresser på cybercitys standart router? Min underbo bruger sgu alt for meget af min forbindelse ;)

På forhånd tak for svarene.
Avatar billede encoder Nybegynder
01. september 2004 - 12:38 #1
konfiguration af din router burde kunne begræse svinet !
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
01. september 2004 - 12:56 #2
Hmmm.... for at kunne begrænse forbruget af båndbreden, på de enkelte IP-adresser kræver at du enten sætter en server, deler internetforbindelsen igennem denne, og så begrænser båndbreden til de enkelte IP'er med en Applikation. Eller også skal du anskaffe dig en Layer3 Switch !
Avatar billede stroyer_dk Nybegynder
01. september 2004 - 12:57 #3
Hmm..det var egentligt et svar fra min side :D
Avatar billede diboluz Nybegynder
01. september 2004 - 18:34 #4
Dvs det ikke kan lade sig gøre medmindre jeg kører en application på en server el ler anskaffer mig en anden switch? come on :( Det må da være muligt, hehe
Avatar billede kenp Novice
01. september 2004 - 21:30 #5
ja køb en anen router ;) hvis du køber en linksys og opdater den til nyeste firmware, så kan du begrænse båndbredden via qos og hans mac-adresse! ellers skal du indstalleret noget software på hans computer!

Men hvis han bruger for meget af din forbindelse så fortæl ham hvad han må og hvad han ikke må! og hvis han ikke vil lytte så hiv hans netstik ud! så skal han nok lære det!