Avatar billede skørsen Nybegynder
28. august 2004 - 21:03 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Prosonic 903 flimrer

Jeg har lånt en Minato 903 dvdafspiller som tilsyneladende er magen til samme model fra Prosonic (Bilka/Føtex mærke). Desværre har jeg ikke fået brugsvejledningen med :(
Når jeg sætter den til fjernsynet kommer der et billede frem som kører helt vildt frem og tilbage så jeg intet kan se. Jeg har fået at vide at man ved en normal videoafspiller skal indstille 'tracking', men jeg kan jo ikke læse menuen på skærmen så jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Er der ikke nogen af jer som har styr på det eller en afspiller af samme model med tilhørende brugsvejledning?
Avatar billede hub Nybegynder
28. august 2004 - 21:07 #1
Kig på fjernbetjeningen..er der ikke en knap der hedder V-MODE?

Prøv at trykke på den..den skifter videomode fra scart til svhs og tilbage igen..lyder som om det er problemet..
Avatar billede skørsen Nybegynder
28. august 2004 - 21:23 #2
Der er desværre ingen V-MODE knap.
For en sikkerheds skyld lister jeg lige alle op:
Program
Setup
Zoom
'Unavngiven'
Audio
Angle
Subtitle
Virtual
Vocal
A-B repeat
Direct
Title
Menu
Diverse standardknapper (tal, tænd/sluk , op, ned, ent/play, open/close)

Desuden er der et selvstændigt område med diverse afspilningstempi og pause, stop samt ikke mindst en der hedder Display. Jeg har forsøgt med denne men den hjælper heller ikke noget :(
Avatar billede thebestone Nybegynder
28. august 2004 - 21:24 #3
Jeg har haft samme problem, men jeg har 2 indgange til Scart Stikkene, hvis jeg sætter kablet i den anden indgang, så forsvinder flimren..! (Det gør det ved mig)
Avatar billede skørsen Nybegynder
28. august 2004 - 21:32 #4
Har du to scart-stik på dvdafspilleren? Jeg har desværre kun et.
Jeg har to på fjernsynet og har prøvet at skifte rundt i mellem dem, uden held.
Jeg har også forsøgt at forbinde dvd'en med videoen og videoen med fjernsynet, uden held. (Der var ingen problemer med videoen)
Avatar billede skørsen Nybegynder
29. august 2004 - 17:50 #5
Det er lidt pinligt... Jeg har nu udskiftet scartkablet med et andet der ligner på en prik, men det har hjulpet.
Tak for rådene.

Mvh. Jens B.