Avatar billede jonaslis Nybegynder
28. februar 2001 - 18:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ny PC!

Jeg har stort set alt.. (AT 500Mhz) men der er ikke mere at hente!! Nu overvejer jeg at finde kabinet ATX og mobo. Skal kunne STARTE med 500Mhz så kan jeg flytte AMD K6-2 og ram  (133Mhz) + div. hardware over og, så  gå VIDERE der fra og OP, når jeg vinder i lotto! Hvad kan anbefales
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 18:18 #1
Hmm... dum idé!

Så skal du jo ha\' et Socket 7 bundkort, og det er der ikke meget fremtid i, du kan i hvertfald ikke komme meget over 500Mhz på et Socket 7 bundkort!
Hvis du skal ha\' noget med lidt fremtid skal det nok være Socket A!
Avatar billede bbs Nybegynder
28. februar 2001 - 18:18 #2
du kunne f.eks. kigge på EDBPriser.dk, det er jo næsten ligemeget, hvilket kabinnet det er !
Avatar billede jonaslis Nybegynder
28. februar 2001 - 18:57 #3
jdaugaard>
Fint nok, man må vel kunne få LIDT for sin 500Hhz CPU, så jeg ser lidt på socket A, er der noget mrk du vil anbefale, som du sikkert har forstået ønsker jeg en \"glidende\" overgang - konen... undskyld - min kære hustru har ikke helt samme interesse som jeg!!!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 19:16 #4
Du kan da nok godt få lidt få din 500Mhz med bundkort, helt sikkert!

Det kommer jo an på hvor penge du vil ofre, men hvis du vil ofre omkring 2200kr kan du få et godt bundkort (Asus A7V133 ca 1500kr) og en Duron 750 Mhz(ca 700 kr)!
De meste alm. ATX kabinetter koster ca. 500 kr.
Priserne er set på edbpriser.dk
Avatar billede hotpop Novice
28. februar 2001 - 20:10 #5
Hvis du vil opgradere fra din k6-2 500 MHz og til noget som er bedre, men samtidig beholde dit bundkort, skal du købe en k6-III processor. Den er efter sigende næsten lige så hurtig som en PIII.
Avatar billede jonaslis Nybegynder
28. februar 2001 - 21:04 #6
hotpop>
Nej jeg vil IKKE beholde mobo, faktisk ville jeg (håbede) kun at skifte fra AT til ATX og mobo.
Alså: Jeg har et mobo der er \"yt\", det kører sku\' godt, men det skal snart på efterløn!
Så kunne jeg starte med nyt mobo og 500Mhz + alt  hardwaren (kald det en by-pass operation). Nu er der så noget at bygge på 3-4 år mere sådan!
Avatar billede hotpop Novice
28. februar 2001 - 21:08 #7
nyt mobo, ny 500 mhz + alt hardwaren mener du!
Avatar billede jonaslis Nybegynder
28. februar 2001 - 21:10 #8
Kort igen, det er altså det jdaugaard er inde på som sagen drejer sig om. Et godt mobo der er på mærkerne, men noget tyder på et sådan mobo ikke kan starte med min AMD K6-2 500Mhz
Avatar billede hotpop Novice
28. februar 2001 - 21:14 #9
nyt mobo skal være et med en super 7 sokkel og de laves ikke mere, altså ny 500 mhz processor!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 21:14 #10
Jepz, det er korrekt!
Hvis du køber et mobo der passer til din K6-2 kan du ikke købe nye cpu\'er, men hvis du køber et mere fremtidssikret mobo kan du ikke bruge din K6-2...
Jeg ville nok købe et mobo + ny cpu hvis du pengene til det!
Avatar billede jonaslis Nybegynder
28. februar 2001 - 22:06 #11
VI ER HELT ENIGE NU. Jeg har opgivet min CPU også! Tilbage står så \"bare\" a7v 133 eller er der bare et forslag mere?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 22:23 #12
Det kan også sagtens gøres billigere...

Du kan få et Soltek SL-75KAV til 1100 kr og den Duron til 700 kr! Det er 1800 + kabinet 500! Det er 2300 hundrede! Det er jo ikke så galt :-)
Avatar billede jonaslis Nybegynder
28. februar 2001 - 22:36 #13
Jeg har fået lidt mere indblik i soket A, super 7 osv. Nu skal det lige \"modnes\" tak for hjælpen
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. februar 2001 - 22:42 #14
Var så lidt :-)
Avatar billede hotpop Novice
01. marts 2001 - 10:19 #15
velbekomme. ;-)