Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
27. august 2004 - 11:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nyt skærmkort, men kun 250 watt PSU

Overskriften siger vel det meste.
Jeg kunne tænke mig at udskifte mit nuværende GF3Ti200 med en nyere model (FX5900xt), men min PSU er kun på 250 watt. Der er ingen problemer pt. men hvordan finder jeg ud af om det kan lykkes. Jeg kan selvfølgelig se hvor meget det nye trækker, men hvor meget trækker alt det andet??? harddisk, drev osv.
Avatar billede freehelp Praktikant
27. august 2004 - 12:03 #1
Kommer jo lidt an på hvilke dele maskinne indeholder.

Har du 12 harddiske og 10 drev eller????
Avatar billede egidiussen Nybegynder
27. august 2004 - 12:04 #2
http://www.extremeoverclocking.com/articles/guides/Power_Supply_Guide_2.html

Se evt på grafikkort producentens hjemmeside - måske siger de noget om hvor kraftig PSU du skal have.
Hvis du vil sælge det gamle grafikkort, så er jeg interesseret i det, og du kan kontakte mig på mail eller msn: egidiussen2001@hotmail.com

Skipper
Avatar billede freehelp Praktikant
27. august 2004 - 12:08 #3
Kommer jo lidt an på resten af hans spec egildiussen!
Der er jo andre ting i PC'en der ønsker strøm
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
27. august 2004 - 12:22 #4
Det er klart!!!
Jeg har 2 harddiske og 2 drev (1 cd-rom og 1 brænder) Jeg ved jo ikke hvor meget de forskellige blæsere trækker. Det nemmeste er måske hvis jeg tager en tur rundt i computeren, og så lægger alle tallene sammen. Det er et større detektivarbejde, men det er måske den eneste måde???
Sidespørsgmål: Er der noget man skal være opmærksom på, hvis jeg vælger at udskifte PSU'en?
Avatar billede freehelp Praktikant
27. august 2004 - 12:27 #5
Jeg ville smide en 300W i den maskine. 250W er måske nok men ville for en sikkerhedsskyld tage en større.

Du skal nok tage en med så lille en db som muligt - hvis du da ikke elsker støj :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. august 2004 - 16:04 #6
Hvis du skal købe en ny PSU, og du har valgt at købe en 300W, så lad være med at købe den billigste, og hvis du har skejserne, så køb en Antec. Denne er god http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=11056.

Køber du den billigste, risikerer du, at den ikke kan levere den ratede effekt. Test har vist, at ved 50 grader, så er der mange PSU der mister pusten, og er kun i stand til at levere ca. 50% af det de skulle.
Avatar billede crashdummy Nybegynder
27. august 2004 - 18:49 #7
250 watt burde være ok.
Avatar billede lille_put Nybegynder
29. august 2004 - 21:05 #8
En støre strømfordeler er aldrig at kimse af. Men du kan da altid købe kortet og så se om der ikke kommer strøm nok til dine andre enheder. Hvis ikke der gør det så skal der nok en ny PSU i.
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
30. august 2004 - 10:02 #9
OK. Jeg tror jeg skifter PSU'en. Den er jo lige i underkanten. Hellere være på den sikre side.
Smid et par svar og jeg fordeler point efter evne senere idag :D
Avatar billede freehelp Praktikant
31. august 2004 - 13:24 #10
Ønske rikke point så giv de andre dem