Avatar billede nimkim Nybegynder
27. august 2004 - 08:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Drop down menu

Hej....
jeg ville bare lige spøre hvordan jeg linker til min egen side, når jeg har lavet en dropdown menu

her kan i se det jeg har skrevet:

<form name="billeder">
<select style="font-size:12px;color:#006699;font-family:verdana;background-color:#ffffff;" name="menu" onChange="location=document.billeder.menu.options[document.billeder.menu.selectedIndex].value;">
<option value="">1. august</option>
</select>
</form>

Jeg skal nu, linke til en sidde som hedder 1august..
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. august 2004 - 08:58 #1
Du skal angive siden i value delen sådan her:

<option value="1august.htm">1. august</option>
Avatar billede nimkim Nybegynder
27. august 2004 - 09:06 #2
Det virker desværre ikke :(

Mit html ser således ud:

<form name="billeder">
<select style="font-size:12px;color:#006699;font-family:verdana;background-color:#ffffff;" name="menu" onChange="location=document.billeder.menu.options[document.billeder.menu.selectedIndex].value;">
<option value="..">- - - - - - - - -</option>
<option value="1august.htm">1. august</option>
</select>
</form>

og jeg har en side som hedder 1august.html
Avatar billede nimkim Nybegynder
27. august 2004 - 09:23 #3
hvis man skal linke til ens egne sider, hvad skal man så skrive i option value?
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. august 2004 - 10:25 #4
Så skal option være:

<option value="1august.html">1. august</option>

Prøv at rette onchange til:
onChange="window.location.href=document.billeder.menu.options[document.billeder.menu.selectedIndex].value;">

Der kræver at 1august.html ligger i samme folder som filen med drop-down menuen eller skal du også skriver stien. Du kan også angive hele adressen:

<option value="http://www.domæne.dk/folder/1august.html">1. august</option>
Avatar billede nimkim Nybegynder
27. august 2004 - 10:37 #5
Det virker ikke at ændre det :(
jamen min sidde er ikkke blevet lagt ud endnu....
Avatar billede nimkim Nybegynder
27. august 2004 - 10:39 #6
okay.. nu har jeg skrevet linket som den kommer til at virke, og så når den blir lagt op, sku det gerne virke :).
Ved du også hvordan jeg rykker min menu ind i en iframe?
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. august 2004 - 10:55 #7
Du kan prøve:
<iframe src="menu.html" width=200 height=200></iframe>
Avatar billede nimkim Nybegynder
27. august 2004 - 11:11 #8
okat tak.
Men når min dropmenu er ude for billedet, så kan den godt, men ligeså snart at den kommer ind i min iframe, så kan den ikke :(
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. august 2004 - 11:14 #9
Prøv at rette window.location.href til parant.location.href

onChange="parent.location.href=document.billeder.menu.options[document.billeder.menu.selectedIndex].value;">
Avatar billede nimkim Nybegynder
27. august 2004 - 11:23 #10
Når jeg ændre det, forsvinder de links som er i dropdown menuen
Avatar billede nimkim Nybegynder
27. august 2004 - 11:26 #11
ligeså snart at jg flytter den ind i min ifram, så laver scriptet en fejl :/
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. august 2004 - 11:30 #12
Prøv sådan her:

onChange="parent.document.location.href=document.billeder.menu.options[document.billeder.menu.selectedIndex].value;">
Avatar billede nimkim Nybegynder
27. august 2004 - 11:38 #13
det virker heller ik :(

Jeg har det til at stå sådan her:

<select style="font-size:12px;color:#006699;font-family:verdana;background-color:#ffffff;" name="menu" onChange="parent.document.location.href=document.billeder.menu.options[document.billeder.menu.selectedIndex].value;">
            <option value="...">-------</option>
            <option value="http://test.horsensps.dk/afrodite/1august.html">1. august</option>

</select>
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. august 2004 - 11:59 #14
arh du har ikke en form som hedder billeder i filen.

Prøv at rette dette:

<select style="font-size:12px;color:#006699;font-family:verdana;background-color:#ffffff;" name="menu" onChange="parent.document.location.href=document.billeder.menu.options[document.billeder.menu.selectedIndex].value;">

til dette:

<select style="font-size:12px;color:#006699;font-family:verdana;background-color:#ffffff;" name="menu" onChange="parent.document.location.href=this.options[this.selectedIndex].value;">
Avatar billede nimkim Nybegynder
27. august 2004 - 12:04 #15
YES... nu virker det sgu :)
1000 tak for hjælpen!