Avatar billede arbogast Nybegynder
26. august 2004 - 15:53 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken ram til min PC?

Hej

Jeg vil gerne købe en 512mb ramlods på nettet, men er usikker på hvad jeg skal vælge.

jeg har et asus A7V133 motherb (socket A) m Via KT133 chipset.

i manualen til mit bundkort står der at ram skal være unregistered. fint nok. Men på mange netbutikker står der at noget ram er ECC og noget er ikke - det står der til gengæld intet om i min manual.
m.a.o. jeg er forvirret :-( , men måske en venlig sjæl kan hjælpe?

på forhånd tak
ARBO
Avatar billede ostereje Nybegynder
26. august 2004 - 16:56 #1
mener A7V133 bundkortet bruger SD-Ram ikke?

Vælg non-ecc ram

Dette er en god gang ram:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=350177

den mere billige:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=15161&type=hardware
Avatar billede ostereje Nybegynder
26. august 2004 - 16:56 #2
den billige kan man godt være uheldig med :/
Avatar billede arbogast Nybegynder
26. august 2004 - 21:06 #3
1000 tak for henvendelsen, jeg glemte at skrive at jeg bor i norge, men hvis jeg har forstået dig ret:
Kan jeg være sikker på at hvis det er:
standard 168 pin SDRAM (det er jeg egentlig sikker på det skal være)
non ECC

vil jeg kunne bruge det?
smid et - rigtigt ;-) - svar og få dine, i høj grad, velfortjente point.
ARBO
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. august 2004 - 21:26 #4
Rigtig, 168 pin SDRAM PC100 eller PC133, 3,3 volt unbuffered.
Avatar billede arbogast Nybegynder
26. august 2004 - 21:35 #5
utroligt hurtigt svar. Jeg er taknemlig for jeres kommentarer. smid svar her så deler jeg lidt point ud.

Hvis det er for fedtet af mig, så sig det og jeg skal sørge for lidt mere.
ARBO
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. august 2004 - 22:08 #6
Gi du bare ostereje 10, og resten til mig. Det er helt fint ! :-)
Avatar billede ostereje Nybegynder
27. august 2004 - 07:22 #7
:)