Avatar billede kimila Nybegynder
26. august 2004 - 12:55 Der er 8 kommentarer

PC spec, er det et godt tilbud.

Jer vil bare gerne vide om de to systemer er nogle gode til og hvilken en skal man vælge.
Jer er mest til spil og jeg behøver ikke en ny printer, men hvad syntes i.

PC 1:
Intel® Pentium® 4 processor 550 med Hyper Threading 3.4 GHz, 800 MHz FSB,1 MB L2 cache
Intel 915P chipset
1024 MB RAM (400 Mhz) PC3200
250 Gb harddisk SATA - 7200 rpm
9i1 hukommelseskortlæser
8x Double Layer DVD-brænder
PCI Express
ATI® RadeonT X600Pro grafik med 256MB (PCI Express) TV-out
Intel® High Defination Audio 7.1 lydsystem
10/100 netkort
IEEE1394 Firewire
7 tilslutninger for USB 2.0 tilbehør (3 på front)
Wireless LAN 802.11 b/g med Soft Access Point
Intel® CentrinoT Mobile teknologi

PC 2:
Intel® Pentium 4®  processor 550 med Hyper Threading 3.4 GHz, 800 MHz fsb, 1 mb L2 cache
Chipsæt i915P/ICH6R
Midi ATX formfactor
PCI Express
RAID
Green & Silent motherboard
1024 MB DDR RAM /400MHz /PC3200
250 GB HDD SATA 7200 RPM
ATI® Radeon X600Pro-4T 256 MB DDR PCI express, VIVO, DVI
LAN, firewire
WLAN 802.11g
DVD Drev
DVD brænder drev (double layer) inkl. Software
+/- format
6i1 Kortlæser

De ligner meget hinanden.

PC 1 er en HP Pavilion t689.dk
PC 2 er en Fujitsu Siemens SCALEO T.

Til pc 1 er der :
HP s9500 19" CRT skærm
HP trådløst tastatur og mus
HP Officejet 1315 print/scan/copy

Til pc 2 er der :
Fujitsu Siemens 17” SCALEOVIEW S17-1 fladskærm
Fujitsu Siemens tastatur
Logitech Mus MX510 optisk mus
ICEMAT musemåtte
Høretelefoner
Boomtown abonnement

ps: hvad er forskellen imellem et X600pro og et X600pro-4tm grafikkort.

mvh Kim.
Avatar billede freehelp Praktikant
26. august 2004 - 13:07 #1
De er med prescot CPU så hold dig fra disse
Avatar billede freehelp Praktikant
26. august 2004 - 13:10 #2
x600 er til PCI express som slet ikke er noget ved at tage endnu. Det er stadig meget meget nyt og stadig fyldt med "børnesygdomme"

PCI Express er afløseren til bussystemerne PCI og AGP som bruges til overførsel af data i bundkortet. PCI har traditionelt stået for data fra harddisk, lydkort, netkort og lignende, mens AGP udelukkende tog sig af data fra grafikkortet. Ulempen ved disse to systemer er deres begrænsede båndbredde; PCI kan kun transportere 133 MB pr. sekund, mens AGP ved 8X kan transportere lidt over 2 GB pr. sekund. PCI standarden har i årevis været presset til det yderste, og AGP vil nå sin grænse før eller siden. Derfor er PCI Express udviklet som en fælles afløser.
Med den nye standard kan mange enheder kommunikere med hinanden samtidigt, i modsætning til tidligere, hvor kun to enheder havde adgang samtidigt. Det er også muligt at tildele enkelt hardware flere kanaler, så der opnås højere båndbredde. Mindre krævende hardware vil køre med 1X, mens eksempelvis grafikkort laves til 16X. Dette vil også betyde at kortene fysisk skal have forskellige porte på bundkortet.

Paste
Avatar billede freehelp Praktikant
26. august 2004 - 13:15 #3
Læste en test omkring PCI express resultaterne var meget blandede. PCI Express x16 var op til 9% hurtigere end AGP8x, mens AGP8x var op til 4% hurtigere end PCI Express x16. Hos Anandtech vinder AGP8x generelt flest sejre (hvis vi ser på alle resultater, hvoraf flere ikke er inkluderet i denne artikel), mens PCI Express x16 tilsvarende klarer sig bedst hos Firingsquad - hos Hot Hardware var AGP8x og PCI Express x16 lige hurtige. Dette indikerer, at det ikke er muligt at kåre en vinder, fordi der ikke er tendenser, som blot peger i éen retning, tværtimod indkerer aktuelle resultater, at AGP8x og PCI Express x16 er lige hurtige. Aktuelle resultater indikerer således, at eneste sikre fordel ved PCI Express x16 ifht. AGP8x er, at et bundkort med PCI Express x16 formodentlig er en smule mere fremtidssikrede end bundkort med AGP8x (selv om det formodes, at AGP8x vil eksistere i mindst 18 måneder endnu).
Avatar billede zenorph Nybegynder
26. august 2004 - 18:36 #4
Hvorfor undgå Prescott ? Det funger jo genialt, hvis man ellers bare sætter det på et ordenligt bundkort og har en go' køler ( ej standard Intel køler )
Sir' bare den kører godt... 3.2 her :D
Avatar billede freehelp Praktikant
27. august 2004 - 08:59 #5
Prescot er et dødfødt CPU - og var det fra dag 1.

Problemet er heden og det vil du ikke komme udenom ligemeget hvad. Den store cache der skulle gøre dem bedre - vil alm mennesker ikke få gavn af. Et spild køb ligemeget hvad
Avatar billede freehelp Praktikant
11. september 2004 - 07:39 #6
Er det ikke ved at være tid til du giver feedback her - eller får lukket spørgsmålet?
Avatar billede freehelp Praktikant
21. oktober 2004 - 08:37 #7
Mon ikke tiden er moden til feedback eller en nedlukning af dette spørgsmål??
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 18:14 #8
Mon ikke du snart kunne finde udaf at få smidt feedback her, eller få spørgsmålet lukket!?