Avatar billede tclund Nybegynder
25. august 2004 - 22:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Sletning af filer/mapper

Hej Eksperter

Jeg har 2 mapper liggende jeg ikke kan slette/flytte.
Når jeg forsøger kommer en tekstboks med følgende

Der er ikke muligt at slette mappen, adgang nægtet, kontroler at disken ikke er fuld eller skrivebeskyttet og at disken ikke er i brug.

Håber på svar.

tclund
Avatar billede kabbak Professor
25. august 2004 - 22:54 #1
hvis der er filer i mappen, som er i brug, kan den ikke slettes.
Avatar billede tclund Nybegynder
25. august 2004 - 22:56 #2
Det er der ikke. Kan man ikke på nogen måde gennemtvinge en sletning?
Avatar billede kabbak Professor
25. august 2004 - 22:58 #3
prøv at starte op i dos, og slet dem derfra, det gøres vet at trykke F8 ved opstart
Avatar billede kabbak Professor
25. august 2004 - 23:01 #4
Du kan også prøve at højreklikke på mapperne, for at se om de er skrivebeskyttet.

Højreklik > egenskaber

hvis de er fjern fluebenet.
Avatar billede tclund Nybegynder
25. august 2004 - 23:05 #5
Når jeg højreklikker, står de som skrive beskyttet. Dette fjerner jeg og prøver så at slette dem. Når det ikke lykkes højreklikker jeg igen og ser så at de igen står som skrivebeskyttet.
Avatar billede kabbak Professor
25. august 2004 - 23:08 #6
Husker du at trykke på Anvend før du trykker OK
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. august 2004 - 23:08 #7
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. august 2004 - 23:08 #8
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. august 2004 - 23:09 #9
Hov - den snød mig med to [SEND] ?
Avatar billede tclund Nybegynder
25. august 2004 - 23:16 #10
Desværre...  This file could not be deleted - er hvad
der kommer frem
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. august 2004 - 08:33 #11
Hvis det er "TheKillBox" du bruger så kommer den/de filer "i kø" for at blive automatisk slettet ved næste genstart...
Avatar billede serverservice Praktikant
26. august 2004 - 11:24 #12
->Majsmarken killbox kan ikke slette mapper- kun filer.
->tclund hvis du har ntfs drev så tag ejerskab over mapperne - http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308421&sd=tech

eller alternativt
http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Access_Control_Utilities/NCS_Z_tools_he_ACLView.html

slet dem i fejlsikret.
Avatar billede tclund Nybegynder
26. august 2004 - 15:52 #13
Kanon...  alternativet virkede fint, og var enkelt at gennemføre. Tak
Avatar billede serverservice Praktikant
26. august 2004 - 15:55 #14
bare iorden du