Avatar billede nek Praktikant
24. august 2004 - 21:07 Der er 1 kommentar

Adgang efter korrekte koder

Jeg er ikke god til PHP, men jeg kan godt gennemskue mange af de eksempler, der giver adgangskontrol til en side - altså brugernavn, password og en mysql database. Men jeg har kun set scripts, som fortæller, at det indtastede er korrekt - så mit problem er - hvordan får jeg smidt folk videre til den korrekte side, når de har tastet rigtig usernavn og password ind. Man har jo ingen glæde af, at noget er rigtigt, hvis det ikke følges op af en handling. Jeg har selv ledt på Eksperten, men hvis der er et færdigt eksempel, ville det være dejligt.
Avatar billede salmanr Nybegynder
24. august 2004 - 21:13 #1
efter at du har test kodeordet, med databasen, kunne du jo køre en header();
fungerer ved at du sætter stien ind på følgende måde:
header("Location: http://www.example.com/");  smid det evt. ind i samme if funktion der fortæller at bruger har indtastet kodeordet korrekt.