Avatar billede mads111 Nybegynder
23. august 2004 - 21:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skygge-ROM?

Hej,
Min pc fejler lidt, og jeg HAR prøvet at reinstallere den, men samme fejl kommer når pc'en startes:

Noget med at den ikke kan finde "skygge-ROM".

Ja hvordan kunne jeg så reinstallere windows på den, når den fejler sådan? Jo simpelt nok, jeg satte bare harddisken over i en anden pc ;-).

Håber nogle ved hvad fejlen betyder, og/eller kan hjælpe.
Avatar billede lille_put Nybegynder
23. august 2004 - 21:52 #1
Har du tjekket jumperne og tilslutningen?

Men altid: hvis der er noget der ikke virker når du står i DOS kan det ikke betale sig at flytte disken for at instalere noget. Kan com'en ikke finde det i opstarten kan den slet ikke finde det i Win.

Er det en lidt ældre com der har stået et i et hjørne og bare virket i nogle år kan det skyldes en kortslutning der skabes af støve eller lignende.
Avatar billede mads111 Nybegynder
18. september 2004 - 14:25 #2
Ingen svar, ok.