Avatar billede animus-mono Nybegynder
23. august 2004 - 20:31 Der er 6 kommentarer

Abit kv8 max3 starter på 88grader. help

Jeg har lige invisteret i nogle nye dele

amd64 3400+køler der kan klare 3500
abit kv8 max3

da jeg smed det hele i, startede jeg selvfølgelig ud med at tjekke bios temp og diverse andre ting.

Der ku jeg så måbende følge med i at den startede ved de 88grader og så steg til omkring de 104, fik lidt af et schok og slukkede derefter skidtet.

Jeg ringede så ind til shg (der jeg købte det) og fortalte o.s.v de spurgte så om jeg havde fjernet det plastik på den metalplade der skal bag i bundkortet (done) så mente de jeg sq tjekke om jeg kunne holde en finger på køleren efter den havde stået 10-20mins, det kunne jeg så (føltes varm, men ik overdrevet).

mit spørgsmål er så, kan det være bundkortet som er lidt små defekt eller er det noget som kan klares med en bios update (hvis nogen har haft samme problem).

Det skal siges jeg har haft den tændt omkring 2timer, hvor den stod rimlig stabil på 105grader og 35 i cabbiet, men har ikke haft en windwos installtion igang endnu.

håber nogen har en ide til det her, og da jeg gerne vil ha min spand til at kører perfekt inden d. 3 september, gir jeg lige en pæn stor klat point i kassen for det her.. :]
Avatar billede lille_put Nybegynder
23. august 2004 - 21:35 #1
En fejl en ver kan begå kunne være noget så simpelt som om den måler/du læser den europeriske eller den amrikanske temperatur. Går ikke ud fra det er det, men det kan da være.

Ellers køre systemet stabilt og yder godt nok?
Avatar billede milter Ekspert
23. august 2004 - 22:22 #2
Min AMD 2800+ blev ca. 20 grader varmere efter en opdatering af BIOS.
Avatar billede milter Ekspert
23. august 2004 - 22:27 #3
Det skal selvfølgeligt ikke forstås bogstaveligt, den gamle BIOS viste bare forkert.
I dokumentationen til mange bioser vil du se, at de tit har måttet rette på dem for at få en nogenlunde korrekt temperaturvisning.
Avatar billede belle Nybegynder
23. august 2004 - 23:20 #4
hvis du kunne have en finger på køle profilen uden at brænde dig er den ikke over ~55 grader da det er ca der smerte grænsen ligger. så jeg tror bare at det er din bios der viser forkert
Avatar billede animus-mono Nybegynder
24. august 2004 - 07:35 #5
Ja, jeg tjekkede selvfølgelig eu temp. (c)
og omkring stabilitet, så har jeg ik turde andet end at idle i bios, har ingen ide om hvor meget de nye amd cpu'er kan holde til (af varme)

tror hellere bare jeg må smide den ind til shg og få et nyt, lidt useless at få noget semi defekt..  men stadig, hvis nogen har en god ide.. så råber i bare.
Avatar billede milter Ekspert
24. august 2004 - 14:07 #6
Har du prøvet at opgradere til nyeste bios. Jeg er stadig (ligesom de andre) overbevist om, at det er det, der skal til. Hvis den virkeligt arbejdede ved den temperatur, ville den garanteret brænde af. Jeg mener forøvrigt, at din CPU vil lukke ned, hvis den bliver for varm.