Avatar billede humpfrey Nybegynder
22. august 2004 - 13:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

res sheriff cookie på eksperten

Hvad er det for noget, at lægge en af de allerværste spyware cookies på eksperten? hvad har i ud af det ? folk forventer hjælp her og i sparker den i røven ???
Avatar billede fromsej Praktikant
22. august 2004 - 13:07 #1
Red sheriff, som der er tale om er heldigvis nem at blokere for, den skal bare lige fjernes først.
Her er vejledningen:
http://www.spywarefri.dk/specialvark.htm#Red%20Sheriff
Avatar billede humpfrey Nybegynder
22. august 2004 - 13:08 #2
der skulle have stået red sheriff og den her er fra imrworldwide.com
Avatar billede big_mamma Nybegynder
22. august 2004 - 13:59 #3
Hvor siger du der er Spyware?!?
Avatar billede arlet Juniormester
22. august 2004 - 14:01 #4
Når du går ind på Eksperten.dk, så får du en cookie ved navn Red Sheriff ind på computeren.. Men i fromsej´s link står der hvordan man undgår det..
Avatar billede norbert Nybegynder
22. august 2004 - 14:07 #5
Er det ikke noget, eksperten selv kan forhindre, at den lægger sådan en cookie?
Avatar billede big_mamma Nybegynder
22. august 2004 - 14:09 #6
okay takker.. kunne ikk lige rumme det:-D
Avatar billede fromsej Praktikant
22. august 2004 - 15:06 #7
Norbert>>Jo, de kan bare fjerne den.*S*
Avatar billede snowball Novice
22. august 2004 - 17:00 #8
Med fare for at få "dummeslag" for min uvidenhed: Er Red Sheriff ikke "bare" en cookie som bruges til at lave statistik over hvordan man benytter Eksperten?

Og for lige at få det på det rene: Jeg forsvarer på ingen måde Eksperten / IDG!
Avatar billede fromsej Praktikant
22. august 2004 - 17:24 #9
Red Sheriff kan anvendes og bliver det til statistik, grunden til vi ikke kan lide den, er de ekstra faciliteter der ligger i den, som kan bruges og bliver brugt til at kortlægge din færden på nettet, hvorved du er et oplagt mål for diverse reklamegøgl og det der er værre, derfor skal den blokeres.
Avatar billede snowball Novice
22. august 2004 - 17:30 #10
OK. Så kan jeg bedre forstå det. Hvis det bare var for at kortlægge ens færden på Eksperten, så kunne jeg ikke se det helt store problem eftersom man kan lave ca. det samme ved at analysere web serverens logfiler ;)
Avatar billede popsy Novice
22. august 2004 - 20:22 #11
Hmm, spooky :)
Avatar billede humpfrey Nybegynder
23. august 2004 - 01:01 #12
Avatar billede humpfrey Nybegynder
24. august 2004 - 02:22 #13
der er mange andre muligheder end imrworldwide, til at holde sig ajour med hvordan brugerne, navigerer rundt på eksperten
Avatar billede serverservice Praktikant
24. august 2004 - 20:01 #14
efter min mening er det spil af ressoucer at lave s´tatistik over hvordan brugermne færdes på E - hvem gider læse sådan en log?
Avatar billede humpfrey Nybegynder
26. august 2004 - 22:50 #15
ja det går også over min forstand, de tror at de kan målrette reklamer med data de indsamler, men det betvivler jeg stærkt.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
07. september 2004 - 11:00 #16
surt at man på den måde giver useriøse, adgang til at tracke de folks færden på nettet, som måske ikke ved hvordan man undgår det