Avatar billede johndoesacc Nybegynder
19. august 2004 - 23:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af rackmountable switch

Jeg skal bruge en 24 ports almindelig switch og en til rack. Hvilket mærke vil i anbefale og hvad er bedst til prisen? De skal kunne køre 10/100mbit og skal ikke kunne VLAN eller andet sjov. :) Og så må de meget gerne kunne håndtere crossover kabler såvel som almindelige i alle porte.

Da jeg regner med at få flere kvalificerede svar, bliver pointene nok spredt lidt ud. På forhånd tak.
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
20. august 2004 - 00:15 #1
Jeg synes den her ser ret god ud:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=24910

Jeg har haft gode erfaringer med zyxel routers, men jeg vil gerne lige have noget feedback.
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
20. august 2004 - 00:34 #2
På billedet ser det ud som om den ikke er rackmountable... Men det står der den er. Er der nogen der kan bekræfte?
Avatar billede leif Seniormester
20. august 2004 - 12:23 #3
johndoesacc -> Der følger sikkert monteringsbeslag med, så du kan gøre det.

GreyCom er et godt bud til billige penge, desværre vist ikke et mærke der ligger på EDBpriser. Men det er jo også anpå kravene, vi kører fx. med HP på knudepunkterne, men GreyCom på mere ubetydlige steder, den er ikke fancy at bruge med mange funktioner, dog de funktioner man skal, men dog med minimum dem man kunne komme til at bruge.
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
05. september 2004 - 21:03 #4
Tak skal du have. Jeg har købt dem nu (jeg købte 3). De er helt fine. Der følger monteringsbeslag med og puder til at klistre under, så de også kan stå selv. Det var lige hvad jeg skulle bruge.

Du må meget gerne få point for svaret, hvis du lige lægger et svar.
Avatar billede leif Seniormester
05. september 2004 - 21:12 #5
Du valgte Zyxel eller GreyCom ?

Du tager selv lidt af dine point selv ik' ?
Avatar billede johndoesacc Nybegynder
05. september 2004 - 21:24 #6
Jeg valgte Zyxel, da jeg havde overset at du havde svaret. Det gav en kæmpe forbedring, da der var cirka 40-50 maskiner forbundet netværket med nogle hubs. Nogle af dem er jeg overbevist var 10mbit eller half-duplex. Da internet forbindelsen er på ca. 6gbit delt med andre, så var det syndt at køre hubs. Idag kører det hele skønt.

Du får bare dem alle sammen. Jeg har så mange point at jeg ikke kan bruge dem. :) Så du skal da have en tak for at have gjort et forsøg.