Avatar billede somaliomar Praktikant
27. februar 2001 - 17:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win2k

Hej med jer!

Jeg har anskaffet mig en ny computer med Win98 SE. Men jeg kunne godt tænke mig at have Win2k installeret på pc\'en.

Hvad skal jeg være opmærksom på inden jeg installere den nye styresystem?

Min computer:
Athlon 700MHz
128 MB RAM

Tak på forhånd.
Avatar billede drean Nybegynder
27. februar 2001 - 17:39 #1
Hvilket bundkort har du ??
Avatar billede somaliomar Praktikant
27. februar 2001 - 17:43 #2
Aner det ikke! Men computeren er en COMPAQ Presario 7971 Internet-pc.

Hvordan finder man ud hvilket bundkort man har?
Avatar billede rop Nybegynder
27. februar 2001 - 17:44 #3
Det primære vil være drivere. Sørg for at have drivere til grafikkort, lydkort, evt modem, netkort, og da du nok har en eller anden variant af et VIA chipsæt, så sørg også for at have via\'s 4in1 pakke. Kan hentes på www.viahardware.com

Derudover så ville det være smart at tøffe en tur forbi microsoft for at hente blandt andet Service Pack 1 til Win2k. Derefter ræs en tur på windows update, og hent de nyeste sikkerhedsopdateringer. W2k opfører sig meget som Win98 en den daglige brug, men der vil være ting og sager du kan støde på som er noget anderledes. F.eks. ting så som at man skal være oprettet som bruger på maskinen hvis man skal have adgang til noget på den via netværk... f.eks. til netparty el. lign. Men ellers er det bare at gå igang. Det vil nok være smart at lægge W2k ind på samme drev som din W98 første gang, så kan du dual boote mellem dem.
Avatar billede rop Nybegynder
27. februar 2001 - 17:48 #4
hmm, så har du et Via bundkort, et TNT2 ultra og nok et connexant modem.

Dvs drivere til grafikkortet er at hente på www.nvidia.com. Jeg kan faktisk ikke huske om Compaq har en softpaq med drivere til dit modem i W2k... Men ellers søg ftp.compaq.com./pub/softpaq/allfiles.txt (mener jeg den hedder igennem efter connexant)

På arbejde har vi flere gange lagt W2k ind på forskellige compaq modeller og det kører normalt rigtigt godt. Men en Via 4in1 pakke er meget vigtig.

Jeg kan evt lige checke det med drivere til modem\'et i morgen når jeg kommer på job...
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. februar 2001 - 17:59 #5
64-128 MB ekstra ram er at anbefale!
Avatar billede advize Nybegynder
28. februar 2001 - 11:35 #6
Bundkortet i din Compaq Presario 7971 er en modificeret version af FIC\'s SD-11. Men det eneste du skal bruge for at optimere brugen af bundkortet er faktisk ViaTech\'s 4in1 som en anden bruger også har skrevet tidligere... :o)
Avatar billede farout Nybegynder
01. marts 2001 - 22:32 #7
Du skal bare installere da din computer er listet på ms hcl som w2k compatiple
Avatar billede somaliomar Praktikant
02. marts 2001 - 19:51 #8
Tak for hjælpen!