Avatar billede anakin_solo Nybegynder
19. august 2004 - 20:11 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

WLAN forbindelsen ryger hele tiden af.

Yes, har fået trådløst netværk, med 4 computere om et linksys wlan hotspot (kan ikke huske mere end at den er 801.11g kompatibel, og har http-interface). I de 4 computere sidder der også linksys 801.11g netkort. Jeg kan sagtens komme på nettet, og endda med en god forbindelse (hastigheden ligger omkring de 48-54Mbps), men hvert 10. minut ryger forbindelsen. Og det er meeega irriterende. Har prøvet at skifte kanal, fordi der er 3 andre trådløse netværk i nærheden, og sikkert alle står på 11 (det synes jeg altid de gør ;)), men det dur sgu ikke. Jeg har ikke særligt meget forstand på wlan, men man kan pille ved en helvedes masse på hotspottet, og måske kunne i forklare mig hvad jeg skulle pille ved, for at forbindelsen ikke hopper af hele tiden? TAK! PS. har ikke adgang til internettet igen før i morgen aften, så jeg kan ikke svare tilbage før der. sry.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2004 - 20:42 #1
du kunne starte med at læse denne artikel der behandler trådløs rækkevide. Den vil måske kunne pege på nogle muligheder.

Det kan være flere ting, f.eks. et software problem med en dårlig driver der har et memory leak eller ander der iver ustabilitet.

Men det kan også være noget elektrisk udstyr der starter med 10 minutters mellemrum og så støjer så meget at din forbindelse ryger. Prøv at føre logbog over hvornår forbindelsen ryger, både tidspunkt og hvor mange minutter. hvis det nu kun er særlige tidspunkter om dagen, eller nogle af dine maskiner midster forbindelsen før de andre, kunne det pege på noget elektrisk udstyr i den ende af huset hvor forbindelsen ryger først.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2004 - 20:43 #2
Avatar billede kenp Novice
19. august 2004 - 21:12 #3
du kan også prøve at slå ieee802.xx godkendelse fra på dine trådløse netkort også se om det ikke hjælper.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2004 - 21:13 #4
802.11g har ringere rækkevidde end det gode gamle 802.11b system
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
22. august 2004 - 20:33 #5
Tak for svarene, det virkede faktisk at slå iee802.xx godkendelsen fra. Men da det er en kommentar og ikke et svar, kan jeg kun give pointene til bufferzone, hvis besvarelse jo også er ret udførlig. Hvis du vil have nogle point kenp, så mail :) Håber at det er i orden sådan. Men tak alle sammen!
Avatar billede kenp Novice
22. august 2004 - 20:37 #6
jeg kan da godt ligge et svar ;)
Avatar billede kenp Novice
22. august 2004 - 20:38 #7
så kan du lave en point fordeling som du ahr lyst til!