Avatar billede dark_one Nybegynder
18. august 2004 - 16:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Logo på epson tm-t88iii

Heyza

Jeg ville gerne loade et BMP logo i min printer via seriel, og så kalde det igen via en dos fil med ESC koder.

Men jeg kan ikke få det til at virke.

Det er et 8 bit monocrom billede, og serielle param. 19200,n,8,1
ingen flow control

//Dark
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. august 2004 - 23:17 #1
Nu kender jeg ikke den specifikke printermodel, men det kræver jo for det første at printeren har et datalager til den slags - enten en harddisk eller et specielt hukommelsesmodul.

Og når man har fået det, plejer der at følge software med til upload af den slags.

Sikker på printeren har det?
Avatar billede dark_one Nybegynder
18. august 2004 - 23:33 #2
jo den har 256 kb intern flash ram til den slags :-), og den skal i følge producenten kunne gøre det......
Dog er det ike beskrevet ( umiddelbart ) i manualen.
Der findes windows software til det, men da det sakl bruges i ren textenviroment, er det ikke en løsning.
Det skal være ren DOS, både overførsel af billedet og print af det senerehen

//Dark
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. august 2004 - 23:36 #3
Okay. Tror desværre ikke der er så mange her på exp. der har specifik kendskab til sådan noget.

Men jeg formoder at den serielle forbindelse er fuldt i stand til at printe? For ellers kan man jo starte med at få det til at virke ;-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. august 2004 - 23:47 #4
...Efter at have rundet nettet, har jeg faktisk stort set intet kunne finde :-(

Du har ikke mulighed for at uploade billedet via Windows programmet?

Styrekaraktererne der kalder billedet frem igen, er jo de samme, uanset hvordan det er uploaded.
Avatar billede dark_one Nybegynder
18. august 2004 - 23:50 #5
Jo som test har jeg mulighed for det, men i praksis skal der sendes et billede fra en linux server til en masse printere, dette sakl kunne ændres centralt fra denne text linux :| , så jeg har ingen windows mulighed i real life ......

Så der må findes ( håber jeg ) en mulighed fra text........
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. august 2004 - 23:59 #6
Okay - jeg ser dit problem.

Men jeg må så melde pas her - den kan jeg ikke regne ud, uden noget materiale om printeren...

Men man kan jo være heldig at en anden her på exp. har været i problemstillingen...
Avatar billede vonfreihoff Nybegynder
26. august 2004 - 15:59 #7
Du skal bruge et program der hedder TM Flash Logo (tmflogo.exe) og være sikker på baud mv. er det samme som printeren har (tryk feed og tænd for printeren).

TMF ligger her : http://www.delfi.dk/web/Epson/Software/E-Logo201.zip

Du skal så kalde dit logo med en Esc-sekvens
Avatar billede dark_one Nybegynder
26. august 2004 - 16:05 #8
hej

Jeg har faktisk løst problemet,,,,,, og det kan gøres som vonfreihoff siger, samt i ren dos format som ønsket..

Så tættest på var von freihoff...

Tak for budene