Avatar billede hanbo Nybegynder
18. august 2004 - 15:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C5 ODBC Driver på Windows 2003 Server

Baggrund:

Jeg har installeret C5 ver. 3.0. på en Windows 2003 Server + indlæst kodebrev til C5, hvilket indeholder ODBC adgang. C5 afvikles v.h.a. Terminal Services. Alt dette virker tilsyneladende fint.

Desuden er Microsoft Office 2003, også installeret på Windows 2003 Serveren.
Nu ønsker jeg så at tilgå mine data, fra Excel v.h.a. ODBC, og benytter nedenstående fremgangsmåde:

1)    Starter Excel, og vælger ”Data/Importer externe data/importer data”
2)    Vælger ”+Forbind med ny datakilde.odc”
3)    Vælger ”ODBC DSN” + (Næste)
4)    Vælger ”C5NATDSN” + (Næste)
5)    Efter et øjeblik kan jeg se mine C5 tabeller (Adresse, Afdeling, Afgiftgrp o.s.v.)
6)    Jeg har indlæst en kontoplan i min C5, så jeg vælger FinKart + (Næste)
7)    På det efterfølgende skærmbillede klikker jeg blot udfør
8)    Herefter spørge Excel mig hvor data skal placeres, jeg vælger =$A$1 + (OK)
9)    Herefter får jeg nedenstående fejl:

[Simba][SimbaEngine ODBC Driver]Syntax error in connection string.

Hvad er der galt med ovenstående.

P.S. Jeg har forsøgt ovenstående på 2 Windows 2003 Servere, men med samme fejl.
Avatar billede hanbo Nybegynder
18. august 2004 - 16:04 #1
Efter at have klikket på "OK" på ovenstående fejl, fremkommer følgende fejl:

[Microsoft][ODBC Driver Manager]Driver's SQLSetConnectAttr failed
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
19. august 2004 - 14:37 #2
Hej Hanbo,
Uden at jeg har prøvet netop ovenstående konfiguration smager det af gamle kendinge - som der desværre kan være flere af.
Den første og her mest sandsynlige er, C5-installationen har konfigureret C5NatDsn ODBC-DSN-opsætningen med "lange stinavne" herunder fx. "Programm Files" alt imens den ikke kan anvendes med disse. Disse skal (typisk) rettes til gammeldaws 8-karakterers DOS-stinavne
Med andre ord skal du over Kontrolpanel og Administration for at finde C5NatDsn'ens konfiguration og heri erstatte evt. lange stinavne med diverse "~1" eller hvis det er helt drillsk "~2".
Fører dette ikke frem til det efterlyste resultat - er du velkommen til at vende tilbage.
Good luck.
Avatar billede hanbo Nybegynder
22. august 2004 - 21:36 #3
Hej Holger Gluesing. Så snart jeg installerer C5 i en folder der består af max. 8 tegn + Opretter en ny ODBC connection virker det. Selv om jeg nåede at få svaret fra en tidligere kollega, skal du naturligvis have point, for indsatsen.

P.S. Nød du din tur til Finland.....
Avatar billede holgergluesing Nybegynder
23. august 2004 - 13:35 #4
Finlandsturen var udmærket....

Hvis den tidligere kollega en jeg kender må du hilse fra mig.

Tak for points
Avatar billede terib Nybegynder
26. november 2004 - 22:25 #5
Undskyld jeg lige bryder ind i et afsluttet spørgsmål. Jeg kan godt forestille mig at jeg sidder med samme problem - håber jeg det er, for så ser det ud til at mit det samme problem kan løses :-)
Jeg forstår ikke helt ~1 ?? Min c5 ligger i c:\programmer\Microsoft Navision\ så allerede der er der mere end 8 karakterer, men hvordan laver jeg stien om til DOS stinavne ?
Vil selvfølgelig gerne give point hvis en gider og forklare mig det.
På forhånd tak