Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 11:53 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

>>ADMIN - FUSK

http://www.eksperten.dk/spm/52984

Her er tale om fusk - se lige på det
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. februar 2001 - 11:54 #1
Se også lige på http://www.eksperten.dk/spm/52997

Helt ny bruger, alle point anvendes, rimeligt trivielt spørgsmål.

/Rob
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 11:57 #2
Det er MEGET efter bogen...
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 12:08 #3
Det er lidt ironisk at spørgsmål nummer 53000 er om snyd...
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 12:09 #4
Hvorfor saubermacher?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. februar 2001 - 12:20 #5
Skal vi ikke lave en regel om at for at være på eksperten.dk skal
man betale 100 kr om året.

Faktisk ikke særlig ironisk :)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 12:24 #6
Det var bare noget med fusk og et rundt tal...

100 kr er for meget, hvis det skal sortere useriøse brugere fra er 20 kr somend nok...

Men det er helt sikkert en god ide!

Hvordan går det med debatten på eksperten.i.hasselager.net...? :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. februar 2001 - 12:26 #7
suk  .... døgnet har kun 25 timer
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 12:27 #8
-> Erik Jacobsen

På sin vis en udemærket ide. Men skyder man ikke lidt over målet? Dit forslag vil sandsynligvis skabe et mere seriøst forum, men vil også reducere brugerantallet kraftigt!

Ville eksperten-dk være særlig spændende med kun 150 brugere?

Det gode ved eksperten.dk, er jo at alle kan få del i den store IT-viden som finden på siten.

P.S - tilykke med at være den første over 50.000 point
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2001 - 12:30 #9
20,- pr. bruger - 16.000 potentielle (10.000 realistiske) brugere... det er da også en slags penge...

Men nej... det er muligt det vil sortere useriøse brugere fra. Men det vil også skræmme mange potentielt seriøse brugere væk.

En anden løsning kunne være, at nye brugere skal registrere sig med fuldt navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse. Og at brugeren først kan benytte sin konto når den er manuelt godkendt. På den måde vil Anders And fra Andeby sansynligvis blive sorteret fra, hvis \"godkenderen\" mener dette ikke er en reel profil.

Giver noget ekstra arbejde for admins. Men det må kunne løses ;)

Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 12:34 #10
Godt forslag nanoq!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 12:41 #11
->> Jeg håber at der stadig er mulighed for at få liv i det, måske havde du bare taget for meget ansvar. Jeg skulle gerne forfatte et udkast som så kunne debatteres, men tror du at det er muligt at fortsette nu?

Jeg håber for jeg synes at det var et genialt og nødvendigt træk :-)

Saubermacher
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 12:44 #12
det var myntet på dig erik
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. februar 2001 - 12:54 #13
Jeg tror at 20 kr. vil blive ædt op i administration.

Hvad med en mellemløsning, hvor alle kan oprette sig gratis (for at tiltrække nye brugere) og man så for 50 kr. fik adgang til ekstra features.

Det kunne være at man fik mails med nye spørgsmål en time før alle andre, at mails indeholdt de første linier af spørgsmålet hhv. svar og kommentarer osv osv.

/Rob
Avatar billede makse Nybegynder
27. februar 2001 - 13:06 #14
Hvis det skal til at koste penge, så ryger jo hele grundideen med Eksperten.

http://www.eksperten.dk/info.phtml anden linie.
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
27. februar 2001 - 13:08 #15
hobbez->

Øh...jeg kan ikke helt se det smarte i din ide. Vil du have tilsendt alle spørgsmålene 1 time før alle andre?

Det vil sige at du måske kan få 400 spørgsmål på en dag. Ville det være særligt hensigtsmæssigt?

Og pointen er jo også at man kan få hurtigt svar. Hvis der kun er nogle som har mulighed for at svare hurtigt, ville ideen bag eksperten jo være ødelagt.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
27. februar 2001 - 13:08 #16
->hobbez - Så er der jo ingen idé...!? Hvis folk bare kan komme alligevel så er hele formålet o forsvundet!

Et symbolsk beløb for at blive oprettet på eksperten kunne helt klart hjælpe meget, det ville vist helle ikke kræve alværden af adminerne og de ville måske endda få penge nok til at lønne en co-admin.
Avatar billede danielhep Nybegynder
27. februar 2001 - 13:14 #17
Eksperten skal ikke koste noget..Hvis det går hen og begynder med 20 kr, så kan man ligeså godt sige 50 eller 100....og så vidre.
Ja, der er mange useriøse brugere, men det betyder ikke at de prøver på at ødelække eksperten.
Ud af de spørgsmål jeg har oprettet har jeg ikke fået et useriøst svar.
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
27. februar 2001 - 13:48 #18

Jeg syntes forslaget om et mindre beløb i brugerbetaling lyder fornuftigt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2001 - 13:53 #19
Personligt ville jeg ikke længere bruge eksperten, hvis der var nogen form for brugerbetaling. Også selvom det kun er af symbolsk størrelse.

For mig gælder det om at få hjælp i en fart når jeg har brug for det. Det er muligt Eksperten er det bedste (eneste?) danske alternativ. Men der findes endda særdeles kvalificerede alternativer på engelsk.

Men det er jo bare MIN holdning... :)

NanoQ
Avatar billede makse Nybegynder
27. februar 2001 - 14:01 #20
Enig med NanoQ. :)
Avatar billede pstric Nybegynder
27. februar 2001 - 15:48 #21
Jeg er en af dem, der mest er her for at besvare spørgsmål. Jeg synes at det er udfordrende at hjælpe folk med deres problemer, og jeg synes at pointene gør det sjovt at forsøge at hjælpe så hurtigt og godt som muligt.

Men jeg vil under INGEN omstændigheder betale for at levere gratis konsulentbistand.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2001 - 15:50 #22
pstric, godt argument! :)

NanoQ
Avatar billede billeschou Nybegynder
27. februar 2001 - 17:04 #23
det må man så tage konsekvensen af... det perfekte findes jo ikke
Avatar billede hobbez Nybegynder
27. februar 2001 - 19:08 #24
hans nielsen

Min idé går ikke på at jeg skal have tilsendt flere spørgsmål end jeg gør i dag, men bare at det var et FORSLAG til en måde man kunne differentiere mellem dem der betaler eller ikke betaler.

NanoQ og andre vil ikke bruge Eksperten, hvis de skal betale penge for at være med. Altså skal det være gratis at være med, men de der FRIVILLIGT betaler de 50 eller 100 kr (20 er sgu for lidt) skal bare have adgang til visse fordele. Mit forslag med mail var det bedste jeg kunne komme på.

Men man kan da også gøre det omvendt, altså at de der ikke betaler ikke får samme service som de der har lyst at betale.

Et eksempel i samme boldgade som mit andet forlag KUNNE VÆRE at de der ikke betaler først får registreret deres spørgsmål 1 time (eller ½ eller tre eller...) efter det er oprettet, og de må vente dette tidsrum ekstra på at få svar.

Eller noget HELT tredje.

/ROb
Avatar billede vuffe Nybegynder
01. marts 2001 - 14:55 #25
Det vil da i hvert fald ikke være særlig smart hvis det kostede noget at blive oprettet på eksperten, for hvor mange gider at betale penge for noget de ikke ved hvad er. Idéen om et mindre beløb er udmærket, men man kunne vel vente med at opkræve dette beløb efter et par måneder.
Avatar billede slet-mig Nybegynder
01. marts 2001 - 16:34 #26
JEG VIL IKKE FUSKE, KUN HAVE RETTET EN ALVORLIG FEJL PÅ www.eksperten.dk, jeg finder mig ikke i at blive kaldt for en idiot af folk på eksperten, som ikke er meldt som Admin(s) eller lign. Der burde istedet laves en regel om dette, som forbyder medlemmer i at bruge så groft et sprog !!!
Avatar billede slet-mig Nybegynder
01. marts 2001 - 16:37 #27
henviser til mit spm: http://www.eksperten.dk/spm/52984
Avatar billede thekrew Nybegynder
01. marts 2001 - 17:45 #28
Der er to ting jeg kommer til at sige...For det første : I burde skamme jer. Hvad i alverden er der sket med jer. Nu ved jeg der er gået mere end en måned at jeg ikke har logget på Eksperten nemlig pga mine studier og jeg kan kun sige ud fra min konklusion at i har ændret jeg totalt til nogle gamle sure 90 årig fede Cola drikkende mænd.

Jeg kender Dr-DATA godt da han er min kammerat og jeg kan fuldstændig godt fortså og jeg supporterer hans argument. Det med fejlen har jeg også fået men jeg var heldig for at jeg fik mit e-mailet checkede igennem for at kontinuer her på Eksperten.

Jeg vil nok ha gjort det samme hvis jeg var desperat. Et andet ting vil jeg pointerer det med at beskylde en for SNYD er fandeme GROFT. Jeg vil hellere have den der beskylder smidt ud end den der bliver beskyldt. I går fandme langt og for groft!!!!
Hvis man skal beskylde én burde man se efter det pågældende person i nogle perioder og så hvis man har beviser for at han snyder så kan man kalde det snyd istedet for at gøre efter 0:02 sek efter brugeren er oprettet og giver 300 point for sin spr.
Avatar billede thekrew Nybegynder
01. marts 2001 - 17:50 #29
Det er fandeme fuldstændigt groft det her. Tænk at i lader sådan en politik kører på Eksperten? Hvad går der galt med jer. Jeg er fandeme frastødet i at i kan tilade dette slags anklagelser!!! Jeg er 1000% sikker på at hvis jeg var ny bruger her vil jeg aldrig komme tilbage.
Avatar billede pstric Nybegynder
01. marts 2001 - 17:53 #30
thekrew>> Det er nok rigtigt at der er blevet reageret meget hurtigt overfor slet-mig, men så vidt jeg ser det, har han spildt en masse menneskers tid ved ikke straks at gøre opmærksom på den specielle situation han stod i.

Jeg er sikker på at der ikke er én af dem der beskyldte ham for snyd, der ikke ville have haft forståelse for situationen og prøvet at hjælpe ham.

Lad ham dog undskylde fejlen, så den sag kan glemmes i stedet for at gøre en stor sag ud af det. Der er jo ingen tvivl om at han har overtrådt reglerne, men han har åbenbart haft en god grund til at gøre det, som han dog selv burde have gjort opmærksom på.
Avatar billede slet-mig Nybegynder
01. marts 2001 - 18:01 #31
Jeg Undskylder gerne, at jeg har overtrådt regelerne her på eksperten.dk!!!

men jeg vil dog også appelere til at der vil blive oprettet en bedre/måske ny service hvor brugere uden at være logget ind på systemmet, kan melde deres fejl til sysopen uden at skulle overtræde regelerne ved at:

1. Oprette et nyt/ekstra brugernavn.
2. for at skrive et spm til admin under eksperten: generelt!!!
3. For derefter at slette sit andet brugernavn uden at blive anklaget for snyd! Når fejlen/fejlende er blevet rettet!!!

Og så har jeg dertil at sige at jeg ikke har i sinde at bruge de 300 point som jeg har fået foræret ved oprettelsen. Derimod nogle af mine point som \"DR-DATA\"
Avatar billede thekrew Nybegynder
01. marts 2001 - 18:03 #32
HØRER PÅ =>> pstric
Du har ret lade os glemme sagen. Men stadigvæk er jeg DISGUSTED over Ekspertens måde at reagerer på det er alt for uhumansk
Avatar billede pstric Nybegynder
01. marts 2001 - 18:06 #33
slet-mig>> Jeg synes også at det er synd, at du er havnet i den situation. Det er nu hovedsageligt din egen skyld, og det håber jeg da også at du kan se. Du kunne evt. lige have kigget lidt rundt, så havde du fundet mailadressen info@eksperten.dk og hvis du havde sendt en mail til dem, havde de nok fundet ud af noget for dig.
Avatar billede pstric Nybegynder
01. marts 2001 - 18:10 #34
thekrew>> Det er meget svært at skelne bevidst snyd fra \'hovsa\'-situationer, og jeg synes at det er godt at der er nogen der har været vågne. Men lad os lade sagen ligge til admin har talt.
Avatar billede slet-mig Nybegynder
01. marts 2001 - 18:13 #35
>pstric

Det tænker man også på når man står hos en kammerat, med sit modem kørende...

Og så mener jeg nu ikke at det burde være nødvendigt at skulle overtræde regelerne på andre sites ved at oprette ekstra email konti, for derefter at skrive en mail til Eksperten@Support.online.in.denmark.somewhere.on.the.net.dk

Jeg mener nu en simpel support formular til fri afbenyttelse af de besøgende, udelukkende til eksperten-support-probs vedr. fejl!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
02. marts 2001 - 09:27 #36
>> Du overtrådte reglerne og det kom der en anklage ud af. Der blev ikke gjort noget i første omgang og jeg prøvede at hjælpe dig.

Det du BURDE have gjort var at oprette spørgsmålet med de point du havde, eller du skulle have skrevet hvem du også var så der ikke avr noget at snakke om, men det gjorde du ikke.

Da så situationen havde udartet sig var du væk... Der kom ikke flere indlæg fra dig og det er da ikke en måde at behandle en sådan siruation på. Du er da nød til lige at forklare dig - eller i hvert til fald være forberedt på det når du hedder slet-mig!!

Jeg er ikke stolt af den udvikling det tog, men du er selv ude om det...

Morten Hansen
Saubermacher
Avatar billede hans_nielsen Nybegynder
02. marts 2001 - 14:58 #37
Hvordan havde du egentlig tænkt dig, at folk ville reagere på dit navn slet-mig?

Man omdøber sig heller ikke Adolf Hitler, og bosætter sig i en Jødisk Ghetto :-)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
02. marts 2001 - 16:38 #38
slet-mig slettes.

Vedr. betaling på Eksperten har I selv nævnt de forskellige problemstillinger.

Såfremt det bliver aktuelt, hvilket absolut ikke er utænkeligt, vil det dog være frivilligt, som vi ser det p.t., uden at have en decideret plan. Det skal forstås således, at vi holder fast i at Eksperten skal være gratis, men at man så evt. kan vælge at blive medlem. Det giver andre muligheder for søgning, statistik, debatter uden forstyrrende indlæg som er useriøse, og ikke så meget fusk. Betalingen mener jeg skulle være omkring 20,- pr. måned. Tilpas lidt til at alle kan være med, og alligevel nok til at man ikke \"bare\" opretter en ekstra profil. Således vil Eksperten blive ved med at fungere for alle, mens dem som vil have det \"skræddersyet\" med diverse tillægsfunktioner, melder sig ind.  Giv mig gerne jeres holdninger, men husk det ikke er en færdig pakke, vi har overblik over endnu hvad skal indeholde. Hvad vil være den største værdi som medlem efter jeres mening ?
Avatar billede slet-mig Nybegynder
03. marts 2001 - 22:33 #39
endelig et svar fra admin, jeg ønsker nu kun at få lukket slet-mig, og få sendt en bekæftelses mail til backup1@miransky.dk, hvis ønskes kan jeg oplyse min pw over email eller bedre oplyse den email som jeg har problemer med at modtage/sende fra...

Herunder har jeg også skrevet sidste nyt i mit spm: http://www.eksperten.dk/spm/52984
Avatar billede slet-mig Nybegynder
03. marts 2001 - 22:34 #40
hvilket nu er lukket ned...
Avatar billede apollo69 Nybegynder
07. marts 2001 - 01:18 #41
andreas_admin>> Det lyder som en fin ide med de 20 kr. pr. måned.
Kan der så gøres noget ved de inaktive brugere?

Et lille eksempel:

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=bjarnedahl
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (660 dage * 5 point) 3300
Point tjent 0
Point brugt 0
Point ude 190
Banner Point 0
I alt 3410
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. marts 2001 - 01:28 #42
andreas_admin>> Der findes andre og bedre løsninger..  Jeg tror mange af dem der er hjælper meget hopper fra. hvorfor betale 20 kr. pr. måned for at hjælpe andre?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 01:55 #43
Selv om vi er en del der hjælper mere end vi spørger, tvivler jeg på at folk vil hoppe fra. Når vi endelig har brug for svar er det trods alt rart at der ikke er langt til dem.

Den største værdi jeg kender til er stadig en top 10 placering i Flash kategorien. Den giver mig helt automatisk en del freelance tilbud. Ergo skal snyd og pointinflation begrænset i videst muligt omfang. Det er absolut vigtigst for mig at toplisterne er troværdige. Mister de deres værdi mister jeg også jobs.

http://fotx.net/nikolajdu/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 01:56 #44
Jeg synes absolut det er rimeligt med de 20,- og det lyder meget spændende med muligheden for extra personlige indstillinger.
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. marts 2001 - 07:26 #45
andreas_admin >> Det lyder som en forfærdelig ide med de 20 kr om måneden.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 10:21 #46
Jakoba - Jeg har fld forståelse for at ikke alle synes de er en god idé, men du bør nok komme med et par argumenter. :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. marts 2001 - 07:38 #47
Eksperten.dk handler om IT og løsning af specifikke problemer. OK
Men eksperten handler også om at vi skal lære at komme ud af det med hinanden.
under de forhold der gælder på et 90% anonymt forum.
selvom vi svinger i alder fra 12 til 60.
selvom vi svinger i kultur fra \"perker\" til \"midtsjællandsk elektriker\".
selvom vi svinger i nickname fra \"killtheniggers\" til \"hobbes\".

Og det lærer vi ikke ved at bure os inde i hver vore små elfenbenstårne og kun snakker med mennesker der tænker, mener og reagerer ligesom os selv.

jo det da kedeligt at der er brug for sådan nogen spørgsmål. Men da endnu mere dejligt at de bliver stillet.
http://www.eksperten.dk/spm/55212
http://www.eksperten.dk/spm/55217

Der skal personer på for at magnus_tagmus engang kan blive et menneske, Med bare et anonymt \"du har ikke adgang her\" skilt kommer han aldrig længere end til den danske forening\'s niveau.
http://www.eksperten.dk/spm/55188

Faktisk tror jeg den funktion er langt vigtigere i eksperten, end blot det med at finde ud af hvordan man løser et specifikt IT-problem.

Og selvom det da kan være lidt irriterende. er det da en rimeligt lav pris at betale for forummet.

mvh JakobA
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
09. marts 2001 - 19:50 #48
Eksperten vil bestå som gratis, det er helt frivilligt om man vil betale de 20,- for ekstra \"bekvemmeligheder\", det synes jeg ikke i tager højde for i jeres kommentarer.
Avatar billede bacardil Nybegynder
09. marts 2001 - 19:56 #49
Jojo, men det er en tåbelig ide.. Jeg ville personligt ikke give 20 kr. pr. måned... (måske et fast beløb 3-400 kr) Ikke mange ville give de penge til alle deres brugere *gg*

Men i tjener jo på bannere skulle det være nødvendigt at tjene på brugerne oxo?

Måske flere trækker til de udenlanske \"eksperten\"
Avatar billede pstric Nybegynder
09. marts 2001 - 22:04 #50
Jeg har i forvejen skruet lidt ned for min aktivitet herinde i frustration over at de forbedringer jeg havde ventet, er udeblevet. Hvis det fremover skal være sådan, at jeg ved at der ikke kommer nogen forbedringer før jeg har betalt ved kasse 1, så bliver resultatet nok bare, at jeg skruer endnu mere ned. Jeg vil under ingen omstændigheder betale for at arbejde gratis. Hvis det skal gøre mig til andenrangsborger herinde, så kunne det nok få mig til at overveje at emigrere.
Avatar billede bbs Nybegynder
30. marts 2001 - 23:01 #51
Tillykke med Spørgsmål nr. 53000 !
Avatar billede wanger Nybegynder
04. juli 2002 - 00:31 #52
WANGEREN var her.. .,'¨´,.

TILLYKKE MED DE 53000